ستاد اقتصاد مقاومتی به اجرای پروژه ها سرعت می بخشد

محمد علی توحیدی از تلاش اعضاء کارگروه تشکر کرد و افزود که برخی از پروژه های مدون شده به نتیجه رسیده است، امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی بتوانیم خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی عملکرد کارگروه را در بخش های تابعه شهرستان کرمان تشریح کرد و ادامه داد که اقداماتی که انجام داده ایم در حال رسیدن به نتیجه است. بانک رسالت به عنوان یکی از دو معین اقتصادی شهرستان کرمان در بخش گلبافت اقدامات خوبی در زمینه تولید و آموزش انجام داده است.

فرماندار کرمان گفت که در بخش شهداد هواپیمایی ماهان ایر از خیریه مولی الموحدین دیگر معین اقتصادی شهرستان کرمان در حوزه گردشگری، کشاورزی، احیاء باند فرودگاه و … اقدامات خوبی انجام داده که احیا باند فرودگاه از برجسته ترین کارهای انجام شده است.

وی به طرح شیوه نامه اقتصاد مقاومتی محلات و روستاها این کارگروه اشاره کرد و افزود این ایده توسط فرمانداری به استاندارمحترم ارائه و قرار بر این شد که در روستاها و محلات، کارگروهی متشکل از دو معتمد آگاه به مسائل اقتصادی و چند نفر از مسئولان اداری بخش تشکیل شود، ایده های خود را بیان و با بررسی کارشناسانه، طرح های قابل اجرا در منطقه را معرفی می کنند.

توحیدی بیان کرد که طرح مورد توجه استاندار محترم قرار گرفته، کلیات در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تایید شده و در حال انجام است.

او افزود در گذشته روستاها محل تولید بودند مایحتاج خود را تامین می کردند و بعضی از محصولات خود را هم به شهر می فرستاند اما متاسفانه در دهه های اخیر این روند معکوس شده، تولید در روستاها به حداقل رسیده است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه «ایده اولیه این طرح با استفاده از سیاست‌های بیست‌و‌چهارگانه اقتصاد مقاومتی، اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده اظهار‌داشت: ما با ارائه طرحِ اقتصاد مقاومتیِ محلات و روستاها به دنبال برگشت به همان دورانِ تولید حداکثری در روستاها توسط روستائیان هستیم»

توحیدی ادامه داد که حمایت های مردمی در زمان دفاع مقدس به عنوان یک تجربه و الگوی تضمینی مناسب برای جدیت مسئولین در اقتصاد مقاومتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5079
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.