سپاه کرمان بیش از ۴۰۰ منزل را از گِل‌ و لای سیل پاک‌سازی کرد

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ۲۱۵ گروه جهادی در قالب بیش از هزار و ۶۰۰ نفر برای پیشگیری از خسارت‌ها و نیز امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق مختلف این استان اعزام شدند که در این راستا بیش از ۴۰۰ منزل از گل و لای سیلابی پاکسازی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردار محمدعلی نظری در جریان بازدید از منطقه سیل‌زده شهرک فرهنگیان رفسنجان افزود: سپاه با وقوع سیل و خسارت وارده به معابر و منازل مسکونی وارد میدان شد تا با کمک گروه های جهادی و مردمی به مردم امدادرسانی کند.

وی اظهار داشت: سیلاب در بیشتر نقاط استان کرمان بروز کرد و شدت آن در رفسنجان، شهربابک و سیرجان بیشتر بود امّا بیشترین حجم سیلاب در شهرستان رفسنجان منجر به آبگرفتگی خانه ها، معابر و باغات کشاورزی شد و بیشتر به ساکنان شهرک فرهنگیان این شهر خسارت وارد کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: آب ناشی از سیل در شرک فرهنگیان رفسنجان که دارای بیش از ۱۲۰ خانه است تا ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی متر رسیده بود و گل و لای به حد زیادی وارد منازل شده بود.

سردار نظری ادامه داد: امکانات و تجهیزات لازم اعم از ۴۶ پمپ کف کش، ۳۷ دستگاه پمپ آب، ۲۳ دستگاه لجنکش، ۳۵ دستگاه بزرگ کارواش بزرگ برای شستشو، ۴۹ تانکر برای شستشوی منازل، ۱۲ دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه  کمرشکن، ۳۱ کامیون و ۲ دستگاه بیل مکانیکی و غیره برای خدمات دهی به رفسنجان ارسال و بکار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه باغ های کشاورزی رفسنجان نیز دچار سیلزدگی شده و نیاز به مراقبت دارند گفت: آمادگی امدادرسانی به کشاورزان رفسنجانی در بسیج کشاورزی وجود دارد و می توان با کمک متخصصان و کارشناسان جهاد کشاورزی و گروه های جهادی برای پاکسازی باغ های پسته رفسنجان که به دلیل جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی و گل و لای  شده اند اقدام کرد.

سردار نظری بیان کرد: با حضور و امدادرسانی گروه های جهادی از لشکر ۴۱ ثارالله و گروه صاعقه ۶۵ زمینی تا دو روز آینده شرایط شهرک فرهنگیان رفسنجان عادی خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94953
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.