شهربازی سرپوشیده از جیرفت میرود

وقتی که از شهر می گوییم شاید اولین چیزی که به زبان می آوریم همان امکاناتش باشد، این که چندتا سینما دارد یا اصلا جایی برای تفریح دارد؟ پارک های شهر چه شکلی اند؟ وسایل بازی برای بزرگترها هم دارد؟ اگر در جنوب کرمان باشیم کم پیش می آید به همین چند سوال کوتاه هم بتوانیم جواب قانع کننده ای بدهیم. زیرا که جنوب است و این خودش جوابی است کامل برای عدم وجود امکانات یک شهر.

جنوب و ماجراهایش هیچوقت تمامی ندارند، یکی از این قصه ها فضای تفریحی یا همان شهربازی شهر است که حرف ها با خود تا به الان به دوش کشیده و قرار هم نیست انگار به این زودی ها تمام شود، یک سال پیش بود که سایت خبری کنار صندل از احداث بیمارستان در فضای تعیین شده شهربازی نوشت. این روزها هم یک شهروند جیرفتی آمده و می گوید خودم به تنهایی خرج کردم و شهربازی سرپوشیده با وسایل جدید و پیشرفته راه انداختم، اما چون مسولان پشتم را خالی می کنند پشیمانم، از طرف دیگر فرماندار جیرفت از مراجعه نکردن این شهروند برای رفع مشکلش به ستاد خبر می دهد.

انچه که مشخص است راه اندازی شهربازی (مجتمع تفریحی سرپوشیده) در جیرفت به سرمایه گذاری مهدی توحیدی از سال 96 استارت خورد و اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز شهر افتتاح شد.

این سرمایه گذار جیرفتی به گفته خودش سه میلیارد برای این شهربازی خرج کرده بدون این که هیچ وام و تسهیلاتی بگیرد. او که از هزینه های سنگین محل فعلی شهربازی سرپوشیده در مرکز شهر که قرار بوده هنوز پارک آبی، تالار و باغ به آن اضافه شوند، بر نمیآید، می خواهد یکی از ملک های منابع طبیعی در ورودی شهر را بخرد.

مهدی توحیدی به کاغذ وطن توضیح می دهد که در محل فعلی هم ترافیک هست و جای پارک ماشین نیست هم فضای کافی برای وسایل بازی نداریم، او می گوید خیلی از وسایلی را که خریدم را هنوز باز هم نکرده ام.

به گفته توحیدی زمانی که برای خرید ملک می رود، اداره منابع طبیعی او را به اداره مسکن و شهرسازی می فرستد اما آن جا هم به او میگویند هنوز منابع طبیعی زمین ها را واگذار نکرده است.

این شهروند جیرفتی که از کاغذیازیهای اداری و به نتیجه نرسیدنش شکایت دارد معتقد است مسولان حتی در افتتاحیه شهربازی او را حمایت نکرده اند. او ادامه میدهد که از کرمان هم استانداری و هم شهرداری از طرح من خوششان آمده حتی حاضر شده اند سوله در اختیارم بگذارندف من می خواهم وسایلم را به یک شهر دیگر انتقال دهم، چون حتی مردم هم حمایت نمی کنند.

کاغذوطن این موضوع را از فرماندار جیرفت پیگیر شد اما نظر متفاوتی با این سرمایه گذار دارد. او ضمن این که از زحمات توحیدی تشکر می کند می گوید این فرد بدون دریافت هیچگونه تسهیلات شهربازی را راه انداخته و این طور از مدارکی که خودش هم ارایه داده یک تا یک و نیم میلیارد تومان هم طبق برآورد خودش سرمایه گذاری کرده اما در ارتباط با توسعه و جابه جایی این شهربازی تا به حال هیچگونه درخواستی به مجموعه دبیرخانه ستادمقاومتی یا مثلث توسعه تحویل نداده، اگر هم درخواستی داشته به اداراتی داده که با مشکل مواجه شده و من از آن خیلی خبر ندارم.

به گفته احمد امینی روش اگر این آقا به ما مراجعه می کرد از طریق دستگاه های ذیربط به درخواستش رسیدگی می کردیم تا رفع مشکل شود. او ادامه می دهد که ما نمونه طرحهای اینچنینی در بخش های مختلف داریم که تعدادش به 650 مورد می رسد و در بحث آب، زمین و یا هر مشکل دیگر آن پیگیری می کنیم.

این مقام مسوول می گوید که این فرد لااقل به مجموعه فرمانداری در ارتباط با دریافت زمین و توسعه آن هیچگونه اقدامی انجام نداده مطمئن باشید که اگر مراجعه کند این آمادگی وجود دارد که برای رفع مشکلش اقدام شود. او تاکید می کند که ما به هرکسی که در بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده استقبال می کنیم و در خدمتش هستیم.

به گفته امینی روش در جنوب 350 پروژه اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در دست داریم، علاوه بر این کارگروه موانع داریم که استاندار هر 6ماهی یک بار برای رفع مشکل به جیرفت می آید، در خصوص این پروژه اگر این فرد مراجعه کند ما می توانیم با مدیر کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی به صحبت بشینیم تا مشکل رفع شود.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18878
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.