شهرداران بافت و رابر چگونه انتخاب می‌شوند؟

بحث انتخاب شهردار این روزها از مهمترین مسائل شهرهای کوچک و بزرگ کشور است. کرمان‌نو در سلسله گزارش‌هایی به نحوه انتخاب شهردار در شهرهای مختلف استان‌ می‌پردازد. در گزارش‌های پیشین منتخبین شورای شهرهای کرمان، جیرفت و بم در گفتگو با کرمان‌نو به بیان نحوه انتخاب شهردار پرداختند. در این گزارش دو تن از منتخبین شوراهای شهر بافت و رابر از انتخاب شهردار شهرشان گفتند.
عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر بافت به کرمان نو گفت که اعضای منتخب شورای پنجم هنوز جلسه ای با هم نداشتند. قرار بر این بود که شهریور ماه آغاز به کار شورای جدید باشد به همین دلیل عجله ای در کار نبود.
با تصویب قانون جدید هم مشکلی نداریم ظرف چند روز آینده با کاندیداها و نیروهای متخصصی که از طرف اعضای شورا معرفی شدند و افرادی که خودشان اعلام آمادگی کردند جلسه ای خواهیم داشت و از آنها می خواهیم که برنامه خود را برای شهرداری بافت ارائه کنند. بعد از بررسی برنامه‌ها طی چند روز شهردار جدید بافت را به مردم معرفی می‌کنیم.
امیر پژمان افزود که به هر حال با توجه به اینکه شهرداری های شهرهای کوچک متاسفانه از نظر مالی شرایط خوبی ندارند ملاک‌ ما برای انتخاب شهردار ابتدا توانمندی است. فردی که بتواند برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد، مدیر خوبی باشد و توان مدیریتی بالایی داشته باشد. شهردار قوی که بتواند مشکلات شهر بافت را حل کند.
عضو منتخب شورای شهر رابر به کرمان‌نو گفت که در مورد انتخاب شهردار هنوز تصمیم نگرفتیم. کاندیدای شورا که مشخص شد من شما را در جریان میگذارم. گزینه‌هایی که مد نظر ما هست را هنوز به اشتراک نگذاشتیم فقط به صورت محرمانه صحبت هایی شده است.
سیامک صولت‌زاده افزود که فعلا باید ببینیم چه زمانی شورای جدید شروع به کار می‌کند. همه اعضا با هم مشورت می کنیم و گزینه مناسبی را انتخاب می کنیم با توجه به اینکه هنوز به ما زمان شروع به فعالیت شورای جدید اعلام نشده تصمیمی در این زمینه نگرفتیم.
پیش از این قرار بود که ۱۲ شهریور آغاز به کار شورای پنجم باشد اما با تصویت مصوبه ای از سوی مجلس قرار شد که ۱۴مرداد آغاز به کار کند. فرماندار کرمان به کرمان‌نو گفت که اخیرا قانونی در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد که آغاز دوره شوراها را از ۱۴مرداد اعلام کرده، این قانون به دولت ابلاغ شده ولی دولت هنوز رسما جهت اجرا ابلاغ نکرده است. بعد از ابلاغ، ۱۴مرداد دوره جدید آغاز می‌شود و ۱۳مرداد پایان دوره شورای چهارم خواهد بود.
امیدواریم شهردارانی در شهرهای استان انتخاب شود که ضمن توجه به اصالت شهری برای توسعه پایدار شهرها تلاش کنند و چهره‌ شهرهای ما زیباتر شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.