به دلیل مسائل امنیتی و با درخواست شورای تامین استان


شهرداری کرمان گلزار شهدا را حصار کشی می‌کند

محمد امینی‌زاده عضو و منشی شورای شهر کرمان در واکنش به مصوبه شورای تامین استان مبنی بر حصارکشی گلزار شهدای کرمان گفت:«وقتی شورای تامین کاری از شهرداری می‌خواهد باید بودجه‌اش را تامین کند، اگر قرار است شهرداری هزینه‌ای کند نیاز به مصوبه شورای شهر دارد.»

 

به گزارش کرمان‌نو در نشست عمومی شورای شهر کرمان که روز دوشنبه ۷ آذر ماه برگزار شد با درخواست شهردار کرمان در اصلاح بودجه بهسازی آرامستان شهر کرمان موافقت شد. در این درخواست شهردار کرمان از شورای شهر خواسته بود ۸ میلیارد تومان از بهسازی آرامستان را برای بهسازی گلزار شهدا اختصاص دهد و با توجه به مصوبه شورای تامین استان حصارکشی گلزار شهدای کرمان به دلیل مسائل امنیتی انجام شود.

این درخواست شهرداری در شورای شهر مخالفین و موافقینی داشت.

سید صادق تقوی در انتقاد به عملکرد شورای تامین استان کرمان وبا اشاره به عملیات عمرانی در کوه‌های صاحب‌الزمان که در هفته‌های قبل هم حاشیه‌ساز شده بود گفت: «وقتی شورای تامین برای آرامستان که بخشی از شهر کرمان است تصمیم‌گیری می‌کند،نقش اعضای شورای شهر کجاست؟»

محمد امینی زاده در پاسخ به تقوی گفت: «در ماجرای منبع آب و اتفاقاتی که در کوه‌های صاحب‌الزمان می‌افتد شهرداری مجری نبوده است. اما وقتی شورای تامین کاری را از شهرداری می‌خواهد باید بودجه‌اش را تامین کند، زیرا ساز و کار شهرداری با نهادهای دولتی دیگر متفاوت است.»

سید محمد موسوی نیز در این خصوص توضیح داد: «باید توجه کنیم که اگر قرار است برای آرامستان تصمیمی گرفته شود باید مانند بقیه قسمت‌های شهر شورای شهر برایش تصمیم بگیرد. اما در مورد این موضوع خاص اینکه امروز مخالفت کنیم هم بهرحال این تصمیم جاری است چون تصمیم در شرایط خاص تصمیم‌گیری شده است.»

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان نیز در این خصوص گفت:« مصوبه شورای تامین برای همه لازم‌الاجرا‌ست. کسانی که شک دارند تحقیق کنند الان ماجرا فوریت دارد و اگر شهرداری مصوبه را  اجرا نکند مجرم محسوب می‌شود، تنها چیزی که باید انجام بدیم یک جابجایی بودجه است  که باید بودجه  را از جای دیگر برداریم.»

عشرت کردستانی عضو دیگر شورای شهر نیز در مورد این درخواست شورای تامین گفت:« هر اتفاقی که بیفتد بعدا جوابگوی اعتراضات مردمی شورا خواهد بود. در ماجرای کوه هم دوستان فعال محیط زیست هرچه استانداری رفتند جوابش را ندادند و در آخر برای گرفتن پاسخ سراغ ما آمدند به همین دلیل من برای تبعات بعد این ماجرا رای منفی می‌دهم.»

شهردار کرمان در توضیح فوریت و اهمیت این اتفاق گفت:« ۵ تیم امنیتی گلزار شهدا را بررسی کرده‌اند و اهمیت حصارکشی گلزار شهدا را تایید کرده‌اند. بله موضوع سیما و منظر گلزار مهم است اما اگر خون از دماغ کسی بیاید بنده نمی‌توانم پاسخگو باشم.»

امینی‌زاده همچنین افزود:« مصوبه شورای تامین حصار کشی بوده است چطور این حصارکشی تبدیل به حصارکشی دائمی فلزی شده است؟ من با این موضوع مخالفم.»

چناریان نیز در پاسخ به امینی‌زاده گفت:« شورای شهر با نهادهای دیگر تعامل ندارد که مصوبات خودمان هم چندین ماه می‌ماند این شهردار منتخب خودتان است، چرا چیزی که به شورا می‌آورد را اعتماد نمی‌کنید؟»

در نهایت با اصلاح بودجه در این حوزه موافقت شد و قرار شد با تصمیم شهرداری تا سقف یک میلیارد تومان حصارکشی موقت یا دایم انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98887
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.