وضعیت HIV در ایران


نیمی از مبتلایان در سنین ۲۵ تا ۳۹ سال

سید‌احمد سید‌علی‌نقی معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران: تاکنون حدود ۴۴ هزار مبتلا با HIV در ایران شناسایی شده است که همه این تعداد زنده نیستند و در حال حاضر ما حدود ۲۳ هزار نفر مبتلای زنده به HIV در کشور داریم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سید‌احمد سید‌علی‌نقی به تشریح وضعیت بیماری اچ. ای. وی در کشور پرداخت و اظهار داشت: براساس آمار تخمین زده شده تعداد مبتلایان به بیماری اچ. آی. وی بالغ بر حدود ۵۵ هزار نفر در کشور است، اما آمار ثبت شده بالغ بر حدود ۲۳ هزار نفر فرد زنده است و این اختلاف موجود حاکی از آنست که افرادی مبتلا به این بیماری هستند، اما از بیماری خود بی‌خبر هستند!
وی با بیان اینکه در کشور اولویت باید بر تشخیص و شناسایی این افراد در جهت ارائه خدمات مراقبت و درمان باشد، افزود: باتوجه به اینکه درمان به نوعی از انتقال این بیماری در جامعه پیشگیری می‌کند از تعداد حدود ۲۳ هزار مبتلای زنده ثبت شده تعداد حدود ۱۶ هزار نفر برای دریافت خدمات به مراکز مشاوره بیماری رفتاری در سطح کشور مراجعه می‌کنند.
سید‌علی‌نقی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص این بیماری با آن مواجه‌ایم تفاوت بین آمار تخمین و موارد ثبت شده است، یعنی افرادی هستند که مبتلا به این بیماری هستند، اما از آن بی اطلاع‌ا‌ند و در صورت داشتن رفتار‌های پرخطر ممکن است عفونت اچ آی وی را به دیگران منتقل کنند.
معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران در ادامه گفت:در منطقه خاورمیانه، میزان شیوع HIV از سایر نقاط دنیا مخصوصا اروپا و آمریکا بیشتر است.
از حدود ۴۴ هزار نفر مبتلای ثبت شده HIV، حدود ۱۹ درصد مبتلایان زن و ۸۱ درصد مبتلایان مرد هستند و بیشتر مبتلایان (بیش از ۵۰ درصد) بین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.