شهرستان بم برای اجرای طرح اقدام ملی به ۴۵۰ هکتار زمین نیاز دارد

کرمان‌نو-رئیس راه و شهرسازی شهرستان بم گفت:با توجه به کمبود زمین در شهرستان بم و ساماندهی ۱۴ هزار نفر در طرح چهار ساله نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان بم به ۴۵۰ هکتار زمین دیگر نیاز داریم.

مهدی حقیقی روز شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه ۷۳ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن بم بیان کرد: در این طرح ۲ هزار و ۱۸۸ واحد در دو طبقه احداث خواهد شد که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) نیز به عنوان پیمانکار فعالیت خواهند کرد.

او اظهارداشت: بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در برنامه چهارساله این طرح باید ۱۴ هزار نفر ساماندهی شود

به گفته او در صورت باز شدن سایت ثبت نام افراد متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن بم حدود ۷ هزار نفر دیگر ثبت نام جدید خواهیم داشت.

رئیس راه و شهرسازی بم ادامه داد: دستورات لازم برای طرح مطالعاتی اولیه ۴۵۰ هکتار زمین الحاقی واقع در جنوب اراضی ۷۳ هکتاری که قبلا الحاق شده صادر شده است اما هنوز با یکسری چالش روبرو است

حقیقی گفت: از چالش‌های مهم این اراضی وجود زون های آب در این اراضی بود که با اتصال آب سد نسا به شهر بم مشکل حل خواهد شد .

او افزود:با توجه به باغ شهر بودن شهربم با کمبود زمین مسکونی مواجه هستیم چرا که نمی توانیم از زمین های سازمان ها و ادارات دیگر استفاده کنیم یا باغ ها و دیگر عرصه های دولتی را تغییر کاربری دهیم پس نیازمند همکاری دستگاه های نظارتی در سطح ملی و استانی هستیم تا بتوانیم ۴۵۰هکتار اراضی جهت ساخت مسکن الحاق شود .

او می‌گوید بیش از ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۱۳۰ نفر از مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

رییس اداره راه و شهرسازی بم با اشاره به طرح فرزندآوری افزود: چهار شهرستان شرقی بالاترین میزان متقاضی مصوبه فرزندآوری را در سطح استان داشته اند و هر شخصی که از ابتدای آبان ۱۴۰۱ صاحب فرزند سوم یا چهارم شده است یک قطعه زمین دریافت کرده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103189
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.