مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان


منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مجموعه ورزشی کارگری ندارد  

کرمان‌نو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم علی‌رغم آمار و ارقام نیروی کارگری که بالاترین تعداد نیروی کارگری در سطح استان را دارد متأسفانه مجموعه تفریحی‌ورزشی کارگری وجود ندارد. 

به گزارش کرمان نو مجتبی مصباح روز یکشنبه در حاشیه سفر معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه ورزش کارگری واحدها و صنایع نسبت به نیروهای خود تعهداتی دارند که با وجود ۵۰ هزار نیروی کارگری در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، باید مجموعه ورزشی کارگری در این منطقه احداث شود.

او ادامه‌داد: یکی عوامل تولید و مولفه‌های تولید نیروی انسانی است و برای اینکه کار به‌صورت مطلوب انجام شود نیازمند رسیدگی‌هایی است که در حوزه رفاهی کارگران باید دیده شود.

او بیان داشت: نگرانی کارگران از فضای کار باید برطرف شود؛ زیرا در فضای ناآرام کارگر کار بی‌کیفیت تحویل خواهد داد و خودرو در بحث کیفیت بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: دستورالعمل مخصوص واحدهای راکد و غیرفعال نیز صادر شده است که بودجه خوبی در سطح استان برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

او می‌گوید اگر واحد راکد در شهرستان بم وجود دارد با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بم در جهت احیای واحدهای غیرفعال و راکد کمک خواهیم کرد .

مصباح توضیح داد: هدف از این سفر بازدید از واحدهای کارگری و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران این منطقه و صنایع خودروسازی بوده که در سال گذشته در حوزه اشتغال‌زایی عملکرد خوبی داشتند .

او اضافه‌کرد: بر اساس آمارها بیشترین میزان حوادث ناشی از کار مربوط به پروژه‌های ساختمانی است که طرح توسعه ایجاد شده و حساسیت برای ایمنی نیروهای شاغل در این پروژه‌ها بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: برای مراقبت از سلامت کارگران تأکیدات به مجموعه شرکت‌های خودروسازی و مدیر منطقه ویژه صورت‌گرفته تا حادثه‌ای برای کارگران رخ ندهد.

به گفته او سرپرست واحد کار منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به‌منظور ارتباط بیشتر و مستقیم بین جامعه کارگری و پیگیری موضوعات مرتبط منصوب شده است.

مصباح اظهارداشت: در مسائل کارگری منطقه، برای حل مشکلات به فهم مشترک برسند در منطقه ویژه ارگ جدید با رایزنی و صحبت و مشارکت واحد کار منطقه و اداره کار در شهرستان بم می‌توان مشکلات را حل‌وفصل کرد .

IMG 20230716 140758

طی حکمی محمد شهمرادی به‌عنوان سرپرست واحد کار منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم منصوب شد و معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شرکت‌های خودروسازی کرمان موتور، مدیران خودرو و آرمان الکترونیک بازدید به عمل آمد و به صحبت‌ها و گلایه‌های برخی کارگران در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور در یکی از شرکت‌های خودروسازی گوش کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106595
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.