شهرستان بم به واسطه منطقه اقتصادی ارگ جدید بالاترین رتبه اشتغال را در استان به دست آورد

کرمان‌نو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شهرستان های بم نرماشیر و ریگان از نظر تحقق اشتغال در سال ۱۴۰۱ به واسطه اشتغال آفرینی صنایع خودروسازی تابع منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کرده اند و شهرستان بم بالاترین رتبه اشتغال را در سطح استان کسب کرده است.

به گزارش کرمان‌نو، مجتبی مصباح روز سه شنبه در حاشیه سفر به شهرستان بم در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته استان کرمان در سامانه رصد اشتغال ۱۱۱ درصد تعهدات خود را انجام داده بود یعنی حدود ۶۰ هزار تعهد داشتیم که ۶۶ هزار اسم با مشخصات کامل در این سامانه به ثبت رسیده است.

او اظهارداشت:منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم سال گذشته در سامانه رصد اشتغال به واسطه توسعه صنایع خودروسازی رقم قابل توجهی از اشتغال را وارد کرده بود که بدین منظوراز هادی شهسوارپور مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید بم از طرف استاندار کرمان با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد

او ادامه‌داد: براساس آمار سامانه رصد از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون تنها در یک شرکت خودروسازی ارگ جدید نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نیرو به کار گرفته شده است و در ماه آینده نیز متقاضی جذب ۴۰۰ نیروی جدید هستند.

به گفته او با هدف گذاری و سیاست گذاری درستی که توسط مدیرعامل در این منطقه رخ داده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تعداد نیروهای این مجموعه به ۵۰ هزار نفر نیز خواهد رسید که این یک انقلاب در منطقه شرق استان کرمان است.

صنعت خودرو اشتغال‌زایی بیشتری نسبت به معادن دارد

مصباح در خصوص تفاوت اشتغال‌زایی صنعت خودرو و معادن بیان کرد: معادن سنگ را از منابع طبیعی ما استخراج می کنند و به صورت فراوری یا خام صادر می‌کنند که در واقع استفاده از انفال محسوب می شود اما صنعت خودرو باید از تولید محصول خود و تکنولوژی استفاده کند که از لحاظ درآمدزایی بسیار سخت و اشتغال‌زایی بیشتری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان درباره مشاغل سخت و زیان‌آورعنوان کرد: مشاغل سخت و زیان آور قانونی دارند و بدین صورت که یک‌سری موارد در قانون به عنوان عوامل سخت و زیان آور شناسایی شده و سطح استانداردی دارند

او می گوید هر کدام از مشاغل عوامل سخت و زیان آور آن ها از حد استاندارد بالاتر باشد سابقه کاری کارگر شاغل در آن شغل ضریب یک و نیم می شود و با ۲۰ سال سابقه کار می‌تواند بازنشسته شود.

مصباح توضیح داد:در قانون این موارد مستلزم بررسی های قانونی و اندازه گیری های دقیق کرده است که برخی از کارگران متقاضی استفاده از مزایای مشاغل سخت بودند که مقرر شد اندازه گیری‌های عوامل سخت و زیان آور صورت گیرد و اگر میزان عوامل زیان آور بیش از حد استاندارد بود قطعا تایید می شود درغیراینصورت قانون این اجازه را به ما نخواهد داد.

IMG 20230620 191118 431 1

از الزامات افزایش تولید افزایش نیرو است

در ادامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: سال گذشته با توجه به افزایش تولید خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم رکورد تولید خودرو شکسته شد.

هادی شهسوارپور افزود: از تولید ۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ به تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ یعنی دوبرابر تولید رسیدیم.

او بیان کرد:سال گذشته با توجه به افزایش تولید در ۶ ماهه دوم سال قریب به ۴هزار نفر استخدام در سطح منطقه داشتیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ادامه‌داد: با توجه به سیاست‌های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برای استفاده از زیرساخت‌های موجود که جوابگوی تولید بیش از ۳۰۰ هزار خودرو را دارد امسال در نظر داریم نسبت به سال گذشته رقم تولید به بیش از دوبرابر برسد.

به گفته او برای افزایش تولید خودرو قطعا باید نیروی انسانی بیشتری را جذب کنیم که جزو الزامات بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

شهسوارپور عنوان‌کرد: امیدواریم خودروسازانی که در ابتدای تحریم‌ها دچار مشکل شده‌اند با پیگیری‌هایی که در سطح استان و شهرستان در حال انجام است به چرخه تولید بازگردند تا بتوانیم امسال به برنامه هدفی که برای تولید در نظر گرفته ایم برسیم.

گفتنی است مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ریگان نیز شرکت کرد و با اهدای لوح تقدیر از فرمانداران نرماشیر و ریگان نیز به واسطه اشتغال آفرینی که ایجاد کرده بودند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.