شهریه ای گزاف برای فراغتی معمولی

امتحان پایان سال دانش آموزان که تمام می شود، دغدغه ای که ذهن والدین را به خود مشغول می کند، بحث اوقات فراغت بچه هاست. پدر و مادرهایی که انعطاف بیشتری دارند، به کلاسهای ورزشی و هنری فکر می کنند. اما سختگیرترها مایلند در تابستان هم به صورت تکمیلی بچه ها را در حال و هوای درس و مدرسه نگه دارند .
«پیام ما» این مسئله را با کارشناسان، اولیاء و دانش آموزان در میان گذاشت:
«شیخ اسدی» کارشناس و یکی از مدرسین فنی حرفه ای کرمان ضمن اشاره به اینکه موضوع اوقات فراغت از عهد باستان مورد توجه ایرانیان بوده است، اظهار کرد:«با گذشت زمان و ورود تکنولوژی به جوامع لزوم برنامه ریزی برای گذران اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه اهمیت پیدا کرد و اکنون این موضوع در کشورهای توسعه یافته به صورت جدی پیگیری می شود».

اهمیت آرامش در ایام فراغت

نظر «حسینی نسب» معلم مقطع دبستان را هم در این باره جویا شدیم. وی بر اهمیت سلامت جسمانی تاکید دارد و معتقد است دانش آموز باید این ایام را با فراغ بال و آرامش کامل سپری کند و بیشتر به کلاسهای ورزشی برود، زیرا لازمه توانایی کسب علم و دانش داشتن جسم و فکر آماده است. او همچنین به والدین توصیه می کند در ثبت نام بچه ها در کلاسهای تابستانی به علایق فرزندانشان و نه به آرزوهای خودشان توجه کنند .
«فرزانه نامجو» مدرس یکی از موسسه های زبان انگلیسی بر اهمیت استعداد یابی در این ایام تاکید دارد و می افزاید: «از آن جهت که زبان انگلیسی زبان بین المللی است .فراگیری آن یکی از پیشنهادهای خوب برای گذران اوقات فراغت است و معمولا کودکان به دلیل اینکه قدرت یادگیری بالاتری دارند در آن موفق هستند».
«حمید ذکا اسدی » معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در رابطه با نحوه گذران اوقات فراغت دانش آموزان گفت:« باید از ظرفیت تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان حداکثر استفاده در جهت مهارت‌آموزی و آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن شود. وی افزایش سطح آموزش و آگاهی دانش آموزان و والدین را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار ضروری عنوان کرد».

خانواده ها ناتوان از پرداخت شهریه ها

«مجید» که کارگر کارخانه ای هست و دو فرزند دانش آموز دارد به گرانی شهریه کلاس های تابستانی و هزینه سفر اشاره و به «پیام ما» گفت: «بچه های من یا تلوزیون می بینند، یا می خوابند. زیرا همه کلاسها گران هستند و توان به مسافرت بردن بچه ها را هم ندارم. شرمنده ام که نمی توانم شرایط بهتری را برای خانواده ام فراهم کنم.»

لزوم آموختن مهارتهای حرفه ای

«شیخ اسدی» مدرس فنی و حرفه ای در ادامه سخنانش بر آموزش های مهارتی کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای درزمینه توسعه مهارت و کارآفرینی با ارائه دوره‌های رایگان در مراکز ثابت و دوره‌های با شهریه مصوب، در آموزشگاه‌های بخش خصوصی به‌عنوان تنها متولی آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت غیررسمی، می‌تواند نقش مهمی در زمینه آموزش مهارتهای فنی ایفا کند و این فرصتی است که دانش آموزان کرمانی می‌توانند از آن بهره ببرند».
نحوه گذران اوقات فراغت را از« مهدی» دانش آموز دبیرستانی هم پرسیدیم. مهدی به «پیام ما» گفت: « تابستان که شروع می‌شود، ترجیح می‌دهم، فقط استراحت کنم. البته گاهی با دوستان برای فوتبال قرار می‌گذاریم، یا سینما می‌رویم. اما فکر می‌کنم به ‌اندازه‌ی کافی در طول سال درس‌خوانده‌ام و تابستان هیچ کلاس آموزشی‌ای نمی‌روم».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=667
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.