ضرب العجل کاهش قیمت مرغ به مرغداران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: تا روز شنبه 9 شهریورماه مرغداران باید روزانه 100 تومان از قیمت مرغ را پایین بیاورند تا قیمت مرغ به سمت 12900 تومان مصوب دولت برسد.

محمد علی دهقان صبح امروز یکشنبه سوم شهریورماه در شانزدهمین جلسه استانی ستاد تنظیم بازار افزود: بر خلاف قولی که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مرغ در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار داده بودند، متأسفانه بجای کاهش پله ای قیمت، شاهد افزایش قیمت مرغ در استان هستیم.
به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: اگر نتوانیم جلوی افزایش قیمت مرغ را با تعامل با مرغداران بگیریم؛ قطعاً به سمت استفاده از اهرم فشار نهادهای نظارتی و همچنین توزیع گسترده مرغ منجمد در استان خوهیم رفت و از این طریق بازار را بصورت ضرب العجلی کنترل می کنیم.
قیمت آزاد 17 هزار تومانی مرغ، به جیب عده ای خاص می‌رود
دهقان اظهار کرذ: طبق محاسبه وزارت صمت، در صورتی که هیچگونه یارانه ای به مرغداران تعلق نگیرد، قیمت تولیدی مرغ در کشور 17 هزار تومان خواهد بود که مابه التفاوت قیمت مرغ با کمک یارانه دولت و قیمت آزاد 17 هزار تومان متأسفانه به جیب عده ای خاص می رود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تأکید کرد: تا روز شنبه 9 شهریورماه مرغداران باید روزانه 100 تومان از قیمت مرغ را پایین بیاورند تا قیمت مرغ به سمت 12900 تومان مصوب دولت برسد و ما نیز برای کاهش قیمت مرغ در سطح استان و رسیدن به قیمت 12900 تومانی مصوب دولت، آماده توزیع مرغ منجمد 12500 تومانی در استان هستیم
جریمه بیش از بیست و یک میلیارد ریالی مرغداران متخلف
برپایه این گزارش، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان نیز در این جلسه با اشاره به جریمه بیش از بیست و یک میلیارد ریالی مرغداران متخلف بدلیل عرضه مرغ خارج از شبکه گفت: طی بازدید از ۱۰ واحد شهر کرمان، برای ۶ واحد تخلف گزارش کردیم که در واقع این واحدها هیچ موجودی مرغی نداشتند.
صنعت مرغداری استان در تسخیر چند نفر است
بنابراین گزارش، مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: صنعت مرغداری استان در تسخیر چند نفر است و این افراد زنجیره تولید و توزیع مرغ استان را در دست دارند و البته این افراد از قبل نیز در تعزیرات پرونده دارند
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32897
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.