ضرورت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید کرمان

شهردار کرمان گفت: اگر حادثه‌ای رخ دهد در آرامستان فعلی دچار بحران می‌شویم و باید آرامستان جدید هرچه سریع‌تر آماده‌ و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش کرمان نو، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان با اشاره به سرعت‌بخشیدن به ساخت و آماده‌سازی آرامستان جدید شهر کرمان گفت: در گلبرگ اول، ۹ هزار و ۵۰۰ جای دفن اموات باید آماده شود که در فاز نخست، ۴ هزارو ۵۰۰ قبر در حال آماده‌سازی است.

او افزود: از این تعداد، هزارو۴۰۰ قبر پیش‌ساخته دوطبقه است که هزار و۱۱۰ قبر پیش‌ساخته، در محل‌هایی که جانمایی و آماده‌سازی شده، نصب شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه آرامستان فعلی شهر کرمان دیگر گنجایش دفن اموات را ندارد، بر جلوگیری از آسیب رسیدن به پردیسان قائم (عج) به‌عنوان میراث ماندگار نیاکان مردم کرمان تأکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت آماده‌سازی آرامستان جدید، برای سرعت‌بخشیدن به کار، تیم‌هایی از پنج منطقه شهرداری به‌همراه پیمانکاری که با برگزاری مناقصه، در محل مشغول به‌کار شده، کار دیوارچینی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، آسفالت، بدنه‌سازی، محوطه‌سازی و فضای سبز آرامستان در حال انجام است.

عالم‌زاده، طول جاده دسترسی به آرامستان جدید را ۱۳ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: جاده دسترسی به آرامستان جدید، به‌طور کامل آسفالت و خط‌کشی شده و علایم ترافیکی جاده نیز در آینده نزدیک نصب می‌شود.

او به خاکبرداریِ گلبرگ دوم هم اشاره کرد و گفت: پس از تکمیل گلبرگ فعلی که در حال آماده‌سازی است، عملیات اجرایی گلبرگ دوم نیز شروع می‌شود.

عالم زاده افزود: با آماده‌سازی و تکمیل آرامستان جدید، شهر کرمان تا سال‌های‌سال مشکلی برای دفن اموات نخواهد داشت.

او با بیان اینکه اگر حادثه‌ای رخ دهد، در آرامستان فعلی دچار بحران می‌شویم، بر آماده‌سازی و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آرامستان جدید تأکید کرد وبیان داشت: به همین منظور بازدید‌های منظم و دوره‌ای از روند کار در آرامستان جدید، در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68353
1 نظر
  1. […] آرامستان کرمان دیگر جایی برای دفن اموات ندارد و امکان گسترش هم میسر نیست، راه نجات از این بحران راه‌اندازی آرامستان دیگری است اما گویا با حل نشدن دشواری‌های آرامستان جدید قرار است واقعا میت روی زمین بماند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.