طرح جمع آوری سلاح و مهمات در ریگان اجرا می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: طرح اورژانس قضایی به همراه طرح کاهش خشونت و جمع آوری سلاح و مهمات در ریگان اجرایی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مهدی قویدل در نشست صمیمی مصلحین و حکمین قرآنی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ریگان که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری و اعضا شورای تامین برگزار شد، گفت: به همت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضاء شورای‌های حل اختلاف ریگان از ۵۹۰۴ پرونده ارجاع شده بیش از ۴۰۰۰ مورد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده اند.

او می گوید: این آمار نشان می‌دهد مردم استقبال و همکاری خوبی با مصلحین دارند و زمینه صلح و سازش در این شهرستان فراهم است.

قویدل گفت: همچنین موفقیت این طرح نشان از توانمندی  مصلحین و حکمین قرآنی و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان دارد.

او سپس با اشاره به اجرای موفق طرح اورژانس قضایی در بعضی از شهرستان‌ها گفت: در راستای اجرای طرح ابتکاری اورژانس قضایی استان کرمان با همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات متولی، مصلحین و حکمین قرآنی از تشکیل برخی پرونده‌های جرائم درجه هفت و هشت در محاکم قضایی پیشگیری کرده اند.

به گفته قویدل امیدواریم این طرح با همکاری مصلحین در شهرستان ریگان نیز با موفقیت اجرا شود.

قویدل گفت:پیشنهاد می‌شود در راستای پیشبرد اهداف صلح و سازش در شهرستان ریگان، امام جمعه این شهرستان به عنوان رئیس معنوی مصلحین معرفی شود تا با محوریت، همراهی و راهبری وی، اجرای طرح کاهش خشونت در شهرستان ریگان با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و گشت‌های رضویون اجرا و جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز نیز در دستور کار قرار گیرد تا از بروز جرائم خشن در این شهرستان پیشگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87644
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.