فرزندان زنان ایرانی مزدوج با مردان خارجی تابعیت دریافت می‌کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان از اجرای طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از شنبه چهارم مردادماه در سراسر استان کرمان خبر داد.

علی شفیعی امروز ۳۱ تیرماه در جلسه هماهنگی اجرای شیوه نامه قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اظهار کرد: این قانون تصویب و به همراه شیوه نامه اجرائی به کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: امورات شهرستانی را به فرمانداران واگذار کرده ایم تا استعلامات و نظرات فرمانداران نیز به متقاضی دریافت تابعیت ارائه شود و با مراجعه به مرکز استان کارها هماهنگ خواهد شد تا موضوع تابعیت متقاضیان را زودتر به نتیجه برسانیم.

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان با اشاره به اینکه ثبت احوال نقش مهمی در این راستا دارد و نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه در این ماموریت مهم مددکار ما خواهند بود بیان کرد: از روز شنبه چهارم مردادماه این قانون اجرائی خوهد شد و درخواست داریم دستگاه های اجرائی همکاری لازم را داشته باشند تا این کار را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول گفت: کار سختی است و دقت در همه زمینه ها موجب می شود بتوانیم کار را به نحو احسن انجام بدهیم.

شفیعی با اشاره به اینکه در صورتی که احساس کنیم در استعلامات مشکلی وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی مکلف است آزمایش DNA را انجام بدهد، اظهار کرد: باید برای اعطای تابعیت و اجرای قانون دقت لازم را داشته باشیم و درخواست داریم که فرمانداران با جزئیات تبصره ها و قانون آشنائی داشته باشند.

وی بیان کرد: طی یک ماه آینده تلاش می کنیم کار را جمع کنیم و با انجام کار در شهرستان ها، در کرمان نوبت دهی را انجام خواهیم داد و با طی فرآیند، صدور شناسنامه صورت می گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با اشاره به اینکه امور مربوط به اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی مزدوج با مردان خارجی در سراسر استان کرمان اجرا خواهد شد و استثنائی درباره شهرهای ممنوعه و غیرممنوعه وجود ندارد افزود: آن دسته از افرادی می توانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند که ازدواج والدینشان ثبت شده و افرادی باشند که دارای گذرنامه، اقامت و کد خانوار باشند و این طرح شامل اتباع غیرمجاز نمی شود.

شفیعی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که مشمول هستند باید برای دریافت تابعیت و شناسنامه اقدام کنند.

افتتاح کنسولگری افغانستان در کرمان

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کرمان استانی نمونه در هماهنگی بین بخشی است، بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح کنسولگری افغانستان در کرمان باشیم تا بسیاری از مشکلات مهاجران را رفع کنیم.

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان با اشاره به اینکه پزشک خانواده برای ارائه آموزش های لازم به زودی در اداره کل اتباع فعال خواهد شد، گفت: هیچ کدام از مدارس استان نمی توانند از ثبت نام محصلین مهاجران امتناع کنند و این افراد مشمول فرمان مقام معظم رهبری هستند و منعی برای ثبت نام آنها در مدارس وجود ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52934
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.