فرماندار جیرفت: برخورد جدی در انتظار هنجارشکنان مصوبات ستاد کرونا است

فرماندار جیرفت با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا از برخورد قانونی با هنجارشکنان مصوبات ستاد کرونا خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ابوذر عطاپور وزیری بر رعایت مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد و گفت: این مصوبات تا اطلاع ثانوی باید توسط مردم، اصناف و کارکنان دستگاه های مختلف اجرا شوند.

وی وضعیت شهرستان جیرفت را قرمز اعلام کرد و خواستار مشارکت بیشتر مردم و اصناف در زمینه عمل به مصوبات ستاد کرونا شد.

عطاپور وزیری تغییر وضعیت قرمز شهرستان را مشروط به مشارکت مردم در رعایت مصوبات ستاد کرونا دانست و گفت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد کاهش چرخه ویروس کرونا خواهیم بود.

فرماندار جیرفت ارایه خدمات غیرحضوری، حضور ۵۰ درصدی کارکنان، تعطیلی مشاغل گروه ۲،سه و چهار، تعطیلی تالارها، اماکن ورزشی، ممنوعیت برگزاری مراسمات عزا و عروسی را از مصوبات ستاد کرونای شهرستان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: کارکنان اداراتی که تست کرونای آن ها مثبت شده از حضور در اداره خودداری و تا ۲ هفته از مرخصی استعلاجی استفاده کنند.

فرماندار جیرفت به تعطیل نکردن برخی صنوف باوجود مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: اتاق اصناف با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار اقدام کند.

وی ادامه داد: در صورت اجرا نکردن مصوبات ستاد کرونا با هر فردی در هر جایگاهی طبق قانون برخورد قانونی می شود.

عطاپور از تشکیل تیمی متشکل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جیرفت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکزبهداشت و اماکن نیروی انتظامی برای بازدید از بازار در زمینه اجرای مصوبات ستاد کرونا خبر داد.

وی مقابله با کرونا را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: پیشگیری مقدم تر از درمان بوده از این رو مردم از حضور در اماکن عمومی و پرازدحام خودداری کنند.

فرماندار جیرفت بر استفاده مداوم از ماسک، حفظ رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها تاکید کرد.

وی به برگزاری مراسمات شب قدر در جیرفت اشاره کرد و گفت: این مراسم در فضای باز و حداکثر به مدت ۲ ساعت باید انجام شود.

وی ادامه داد: در شب های قدر منع تردد شبانه در سطح شهر برداشته می شود و اقامه نماز عید فطر هم با رعایت پروتکل ها در فضای باز بلامانع است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69426
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.