معاون کمیته امداد کشور:


فرهنگ کار و ریسک پذیری مددجویان افزایش داده شود

کرمان نو-معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت:باید فرهنگ کار و حضور آدم ها و ریسک پذیری آن ها را در جامعه مددجویی و افراد محروم بالا ببریم تا روحیه و انگیزه آن ها افزایش پیدا کند زیرا توان در ملت ایران وجود دارد.

مرتضی فیروزآبادی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارگاه های کارآفرینان مددجوی کمیته امداد بم و بروات به خبرنگار ایرنا گفت: کمیته امداد در سال آينده مسئولیت بسیار سنگینی برای ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال خواهد داشت همان طور که در سال جاری کمیته امداد تعهد ۳۰۰ هزار  اشتغال در کشور را برعهده گرفته بود.

وی بیان کرد: مبنا در تقسیم اعتبار به استان ها دو شاخص میزان مددجوی مستعد سن کار و میزان بیکاری استان است و تلاش شده تا منابع به سمت نقاطی که بیکاری بیشتر است چرخیده شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور افزود: کمیته امداد کشور از محل تبصره ۱۶ درخواست ۳۵ هزار میلیارد تومان داده است که اگر در مجلس به تصویب برسد سال آینده با محدودیت اعتبار نخواهیم داشت همانطور که در سال جاری نیز محدودیت اعتبار زیادی در پرداخت تسهیلات به مددجویان نداشتیم.

وی درباره افزایش اعتبار تسهیلات کمیته امداد گفت:در سال آینده مشکل افزایش اعتبار برای تسهیلات به مددجویان نخواهیم داشت زیرا باید نگاه منطقه ای را وارد کنیم و سیاست گذاری به گونه ای باشد که روی برخی نقاط توجه ویژه ای داشته باشیم.

رفتار بانک ها محافظه کارانه است

وی درباره مشکلات مددجویان درباره ضمانت تسهیلات بانکی گفت: ضمانت به دو مسیر قابل انجام است که به صورت موازی در حال پیگیری هستیم به طوری که یک مسیر در سطح کشوری باید طی شود زیرا رفتار بانک ها محافظه کارانه است

به گفته وی بانک ها می توانند با توجه به تکنولوژی ها و اطلاعات جدید برخورد آسان تری داشته باشند.

فیروزآبادی تصریح کرد: اینکه در برخی از مناطق کشور برای دریافت یک وام ۱۰۰ میلیونی سه ضامن کارمند با سابقه کار زیر۲۵ سال نیاز است رفتار سختگیرانه بانک ها را نشان می دهد.

وی می گوید برخی از بانک ها بحث ضمانت را تسهیل کرده اند و با یک ضامن تسهیلات می پردازند که این امر اما فراگیر نیست که بیشتر به کشور و نظام بانکی ارتباط دارد.

کمیته امداد ضامن تسهیلات مددجویان می شود

به گفته فیروزآبادی برای زنان سرپرست خانوار محدودیت تسهیلات وجود ندارد و کمیته امداد برای زنانی که مستمری بگیر و سرپرست خانوار هستند به عنوان ضامن ورود خواهد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور افزود:همچنین برای ضمانت مددجویان می توانیم نهادهایی داشته باشیم تا ضمانت این افراد را در بانک ها برعهده بگیرند که این موضوع در کمیته امداد از سال های قبل شکل گرفته بود و طبق ظرفیتی که دارد عمل می کند.

وی اظهارداشت:زمانی که کمیته امداد ضامن مددجوی خود شود دغدغه بانک ها نیز رفع خواهد شد و کار به صورت رسمی ثبت و درخواست به بانک مرکزی ارسال می شود

وی می گوید سفرهای ما در راستای شناسایی ظرفیت ها، فرصت ها و زمینه هایی است تا بتوانیم در زمینه اشتغال نیز برنامه ریزی بهتری داشته باشیم

معاون اشتغال زایی کمیته امداد کشور ادامه داد:کمیته امداد مجموعه ای از فعالیت ها را در سال های گذشته انجام داده است که باید به صورت میدانی مشکلات و محدودیت ها را شناسایی کند تا تصمیمات ملی مناسبی در  زمینه اشتغال رخ دهد.

به گفته وی اولویت برنامه ریزی برای اشتغال در وهله اول جامعه مددجوی کمیته امداد و سپس مناطق محروم هستند.

فیروزآبادی افزود: محور فعالیت ما مشاغل خُرد و خانگی هستند که در مشاغل خُرد رویکردی از سال های قبل با محوریت یک نفر کارآفرین حرفه ای که راهبر نام دارد کار با کیفیت بهتر ارایه گردد تا مشاغل خُرد در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی می گوید راهبرهای ما به یک بازیگر بزرگ تر اقتصادی متصل خواهند شد تا بازارهای ملی و بین المللی را پیدا کنند که این مدل در سال آینده شروع و تکمیل خواهد شد.

e4ede707 4ffe 4d4d af7a 57e3d07d18d9

برقراری تعامل با شرکت های بزرگ در زمینه اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تاکید کرد: مسیر دیگر اشتغال زایی کمیته امداد تعامل با شرکت های بزرگ خواهد بود و از این شرکت ها حمایت هایی برای بکارگیری نیروی کار انجام می شود .

به گفته وی اگر هر کارفرما تا ۲۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را مشغول به کار و بیمه کند به ازای هر شخص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد دریافت خواهد کرد .

فیروزآبادی توضیح داد: بنگاه های بزرگ می توانند بخشی از کارشان را به شکل مشاغل خانگی دنبال کنند مانند قطعه سازی یا مونتاژ قطعات که قابل جابجایی در منزل است که این کار برای زنان سرپرست خانوار نیز در بحث اشتغال خانگی گشایش خوبی خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83823
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.