قول استاندار برای بازدید از معادن زغال‌سنگ| آب فولاد راور تأمین می‌شود؟

استاندار کرمان صبح امروز در حالی به شهرستان راور سفر کرد که بازدیدی از معادن زغال‌سنگ در برنامه سفر او نبود. زینی‌وند قول داد در سفری جداگانه به معادن زغال‌سنگ سر بزند.

حمزه سلمانی| استاندار کرمان صبح امروز دهم بهمن در ادامه سفرهای درون استانی خود به شهرستان راور سفر کرد. بازدید از محور کرمان راور دیهوک افتتاح راهدارخانه گردنه خراسانی، افتتاح پروژه‌های سیستم آبیاری نوین و برق خورشیدی و بازدید از کارخانه فولاد راور از جمله برنامه‌های این سفر بود.

 وعده بازدید از معادن زغال‌سنگ به زودی

در حالی که یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرستان راور مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ است، در سفر امروز استاندار به راور برنامه‌ای برای بازدید از معادن زغال‌سنگ نبود. البته استاندار قول داد به زودی در سفری مجزا به معادن سر بزند و به طور ویژه مشکلات معادن را بررسی کند.

استاندار کرمان در ادامه این سفر به کارخانه فولاد راور رفت. کارخانه‌ای که در هفته گذشته فاز دو و سه آن کلنگ خورد. بر اساس مشاهدات خبرنگار «کرمان‌نو»، از سه کوره فاز اول این کارخانه تنها یک کوره آماده تولید است. کوره دوم در حال احداث بوده و کوره سوم در مرحله فنداسیون قرار دارد.

یکی از چالش های اصلی فولاد راور بحث تامین آب آن است. استاندار کرمان در جواب سوال خبرنگار «کرمان‌نو» در رابطه با تامین آب فولاد راور گفت: «بر اساس گزارشی که به من داده شده این کارخانه برای شروع فاز یک مشکل آب ندارد و برای فازهای بعدی برنامه‌هایی مانند طرح انتقال آب از دریا و حفر چاه جدید در دستور کار قرار دارد.»

زینی‌وند در پاسخ به این سوال که آیا راور در خط انتقال آب قرار دارد گفت: «خط دوم انتقال آب از خلیج فارس در ایام دهه فجر کلنگ زنی می‌شود که ۵۰ میلیون مترمکعب تخصیص دارد و تخصیص آب صنایع راور هم در حال بررسی است». به شرط تامین گاز قرار شد به زودی کوره اول فاز اول فولاد راور راه‌اندازی شود.

امام جمعه: با شوری آب شرب مواجه هستیم

در بخشی از این سفر تویسرکانی امام جمعه راور در دیدار با استاندار کرمان به آب به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان راور اشاره کرد و گفت: عمق چاه‌های آب از 50 متر یه 200 متر رسیده و با شوری آب مواجه هستیم. او خواستار تامین آب شرب شهرستان راور از روستای شمشیر آباد شد.

استاندار کرمان همچنین از یکی از کارگاه های قالی بافی شهر راور بازدید کرد. در این کارگاه ۴۰ نفر در دو شیفت کاری مشغول به کار هستند. برای بافت یک قالی ۱۲ متری سه نفر باید شش ماه کار کنند تا به اتمام برسد ضمن اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، پشت هر دار قالی دو نفر حضور دارند.

افتتاح طرح آبیاری نوین با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در سطح ۱۲۲ هکتار و سامانه انرژی خورشیدی ۵۱۸ کیلووات با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات شهرستان راور و کرمان با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران در جلسه‌ای بررسی و در جهت رفع آنها تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم، گفت: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل نیستند حتما در مرکز کشور پیگیری و رفع خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63491
1 نظر
  1. […] کارگران افزود: از استاندار کرمان که پیش از این در سفر به شهرستان راور قول حضور در معادن را  داده بود، دعوت می‌کنیم به معادن […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.