لغو نشست خبری ویژه کرونای علوم‌پزشکی کرمان برای دومین روز پیاپی| خبری در راه است؟

نشست خبری ارائه آمار کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته و امروز لغو شد، این موضوع از آنجا که نشست از ابتدای شیوع کرونا تقریبا هر روز برگزار می شود جای تعجب داشت.

طی اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته و امروز نشست خبری ارائه آمار کرونا در کرمان برگزار نشد.

این اتفاق موجب شد روز گذشته تناقض زیادی میان آمارهای ارائه شده توسط خبرگزاری ها به وجود آید.

در پی آن واکنش مردم به ارقام ارائه شده، نشان دهنده شک و تردید آنها به منابع اطلاع دهنده داشت.

در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان در انتشار آمار تاکنون به خوبی عمل کرده و از ابتدای شیوع کرونا در استان پای کار بوده.

حتی شاهد بودیم که با پافشاری این دانشگاه، کرمان جزو استان‌های پیشگام در وضع قوانین محدودکننده بود. از جلمه تعطیلی اصناف و معادن استان که پیش از تصمیم ستاد ملی کرونا گرفته شد.

البته اختلاف آمار دیروز هم به دلیل این بود که دانشگاه علوم پزشکی کرمان فقط تعداد مبتلایان مربوط به حوزه این دانشگاه را اعلام کرده بود.

اما خبرگزاری های متعددی آمار را برای تمامی دانشگاه های علوم پزشکی استان منتشر کردند.

به همین دلیل به سراغ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفتیم تا دلایل عدم برگزاری نشست کرونا و ارئه نشدن آمار استانی را از وی بپرسیم.

جلسه ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت؛ دلیل لغو نشست خبری است

محمد ثمری دلیل برگزار نشدن نشست خبری کرونا را همزمانی جلسه ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت با این نشست بر شمرد.

وی افزود: از آنجایی که دکتر شفیعی به عنوان سخنگو و دکتر طباطبایی معاونت بهداشت دانشگاه باید در این جلسات حضور داشته باشند، امکان برگزاری نشست نیست.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بحث کنفرانس مجازی اتفاق خوبی بود که از ابتدای شیوع کرونا در کرمان مطرح شد و تاکنون بالغ بر 40 جلسه برگزار شده.

ثمری عنوان کرد: با توجه به کنسل شدن جلسه امروز نیز آخرین آمار تا ساعت 15:00 امروز در فضای مجازی بارگزاری می شود.

دانشگاه های استان باید آمار خود را به کرمان اعلام کنند

وی در خصوص اختلاف آمار دانشگاه علوم پزشکی با برخی از خبرگزاری ها گفت: راه اندازی آزمایشگاه ها در سطح استان دلیل آن است.

به گفته او با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی کرمان مقرر شده دیگر دانشگاه های سطح استان اطلاعات خود را به عنوان دانشگاه مرجع در اختیار ما قرار دهند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اگر دانشگاهی موفق به گزارش آمار به ما نشود حتما در توضیحات ارائه آمار لحاظ می شود.

وی ادامه داد: با این وجود از تمامی دانشگاه ها می خواهیم برای به حداقل رساندن میزان تناقض گویی و اختلاف آمار، گزارش ها را به موقع به دست ما برسانند.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی رفسنجان، سیرجان و جیرفت دارای آزمایشگاه های تشخیص جدا هستند.

البته شنیده های خبرنگار «کرمان نو» حکایت از این دارد که فشارهایی از خارج از استان وجود دارد تا روند اطلاع رسانی آمارها به شکل قبل نباشد و آمار به صورت کشوری اعلام شود.

اما قابل ذکر است که این شنیده ها از سوی مسوولان تایید نشده.

همانطور که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ما گفته است مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در روزهای آینده باز هم کنفرانس خبری جهت ارائه آمار برگزار می شود.

ناگفته نماند که تصمیم برای ارائه نشدن آمار توسط منابع استانی قطعا موجب افزایش بی اعتمادی در بین مردم می شود و ممکن است بسیاری از افراد با ناآگاهی وضعیت را سفید بدانند و این یعنی راه برای بحرانی تر شدن اوضاع باز تر می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47283
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.