مالکان شهرک نمازیان در بلاتکلیفی| معاون استاندار: تعاونی مسکن خلاف کرده است

۵۷۰ مالک زمین‌ در روستای شرف‌آباد کرمان در سال ۸۳ اقدام‌ به خرید زمین‌هایی کرده‌اند که حالا برای ساخت مسکن با مشکل مواجه شدند.

این محدوده که با نام شهرک نمازیان شناخته می‌شود ۱۸ سال قبل با کاربری مسکونی توسط شرکت تعاونی مسکن به نیروهای بازنشسته ارتش و هوانیروز واگذار شده است.

شهرک نمازیان در ۱۵۰ متری طرح هادی روستای شرف‌آباد قرار دارد و در فاصله بین این روستا و شهر کرمان است.

امکانات آب، برق و گاز تا مقابل ورودی این محدوده وجود دارد اما این امتیازات از مالکان محدوده نمازیان سلب شده است.

بر اساس مستنداتی که مالکان منتشر کرده‌اند هزینه تفکیک این اراضی در همان زمان پرداخت شده و حالا مجوز ساخت داده نمی‌شود.WhatsApp Image 2022 08 27 at 3.01.14 PM

آن‌طور که معاون عمرانی استاندار کرمان‌ می‌گوید حتی عنوان شهرک نیز برای این محدوده اشتباه است و در تعاریف قانونی شهرک ضوابط خاصی دارد و باید خارج از حریم شهر باشد.

مصطفی آیت‌اللهی موسوی به کرمان‌نو گفت: تعاونی مسکن در آن زمان خلاف کرده و حق خرید چنین زمین‌هایی را نداشته زیرا اراضی فاقد کاربری مسکن را برای مسکن نمی‌توان خرید.

به گفته‌ی او مالکیت این زمین‌ها برقرار است، اما مالکان اجازه ساخت با کاربری مسکونی را ندارند.

او اضافه می‌کند: کار خوبی که صورت گرفته این است تاکنون ساخت‌وسازی در این محدوده صورت نگرفته زیرا ساخت منزل مسکونی خلاف است.

مالکان حالا در بلاتکلیفی هستند. مسئولان می‌گویند زمین‌های این محدوده به دلیل آنکه با شهر فاصله دارند نمی‌تواند به کرمان اضافه شود و برای اضافه شدن به محدوده روستا هم در جلسات مربوط به حاشیه‌نشینی مخالفت شده.

با این حال راهکاری که معاون عمرانی استاندار برای حل این مشکل به عنوان پیشنهاد مطرح می‌کند این است که کاربری این زمین‌ها به کارگاهی تغییر کند تا مالکان بتوانند ساخت و ساز انجام دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95924
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.