مدیر کل بهزیستی : کودکی کتک نخورد | جراحت کودک بمی ناشی از درگیری با چند نفر از بچه های مرکز سپهر بوده است

ظهر شنبه خبرنگار «کرمان نو» از بم گزارش داد که یکی از دانش آموزان ساکن در خوابگاه سپهر بم مورد ضرب و شتم مربی خود در خوابگاه قرار گرفته است، معلم این دانش آموز روز شنبه شاهد بد حالی این نوجوان بوده و آثار شلاق بر روی بدن این دانش آموز را مشاهده کرده است.

 در پی انتشار این خبر مدیر کل آموزش و پرورش استان موضع گیری کرد و گفت این خوابگاه زیر نظر آموزش و پرورش نیست و ضرب و شتم دانش آموزان در مدارس را غیر قانونی اعلام کرد و بر حساسیت مجموعه تحت مدیریتش در این زمینه تاکید کرد.

 در تماسی با مدیر کل بهزیستی جزيیات ماجرا را جویا شدم در حالیکه زخمها تازه به نظر می رسد وی این اتفاق را مربوط به درگیری  ۲۰ روز قبل این دانش آموز با چند نفر دیگر از بچه های مرکز محل نگهداری اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر علت جراحات درگیری بین خود بچه های مرکز است چرا بچه ها امکان این را دارند که اینگونه به جان یکدیگر بیفتند؟ با اشاره به اینکه خود روانشناس است گفت که درگیری بین بچه های اینگونه مراکز طبیعی است، در یک لحظه بچه ها درگیر می شوند. این بچه ها به لحاظ ذهنی عقب ماندگی دارند، اما به لحاظ فیزیکی خیلی پر انرژی هستند و از افراد طبیعی قویترند.

به گفته صادق زاده مربی این نوجوان یک خانم دانشجوی ترم ۵ پزشکی است.وی در پاسخ به سوال خبرنگار که چگونه مربیگری این تعداد نوجوان معلول به یک خانم  سپرده شده است گفت که در خوابگاه پرسنل دیگر از جمله پزشک، پرستار، کمک مربی، خدمه و نگهبان نیز حضور دارند.

 او می گوید اگر به حداقل مستندی مبنی بر خطاکار بودن پرسنل مرکز برسیم، قطعا برخورد می کنیم. صادق زاده مرکز سپهر را مرکزی مطرح در سطح کشور دانست و اعلام کرد این مرکز تحت نظارت یک شرکت آلمانی است. همچنین خیرینی خارج از کشوربه این مرکز رسیدگی می کنند. این محل توسط دوربینهای متعدد کنترل می شود و بعید است کسی جرآت انجام چنین کاری را داشته باشد.

 او افزود به هرحال جدا از مسئولیت انسانی و عاطفی چون به لحاظ قانونی مسئول و باید پاسخگو باشیم، در این موارد بسیار حساس هستیم و با بی طرفی موضوع را پیگیری و شخص یا اشخاص خاطی را معرفی می کنیم . اگر هنگام درگیری دانش آموزان  مربی در ممانعت از درگیری کوتاهی کرده باشد، مقصر است.

او می گوید طی تماسی با دادستان خواهان ورود دستگاه قضایی و برخورد با  فرد یا مجموعه مقصر شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5165
1 نظر
  1. […] مربی خوابگاه مورد ضرب و شتم واقع شده که نهایتا بهزیستی اعلام کرد در یک نزاع بین دانش آموزان خوابگاه شبانه روزی دانش […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.