رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خبر داد


مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابانی رفسنجان افتتاح می‌شود

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: مرکز نگهداری از کودکان خیابانی و کار رفسنجان به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس بلندی با اعلام اینکه طبق آخرین جلسه‌ای که با دستگاه‌های مربوطه انجام شد، مصوب شد کودکان کار و متکدی اتباع فاقد کارت جمع‌آوری و طرد شوند، افزود: در این زمینه مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کار در حال ساخت است که تقریبا در حال تکمیل است و تجهیز آن تا ۴۰ روزه آینده انجام می‌شود و با راه‌اندازی این مرکز، آموزش‌هایی به این کودکان که اکثرا اتباع هستند، ارائه خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: غربالگری‌های بینایی تا شش سالگی به همت بهزیستی انجام می‌شود و ۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشم داشته‌اند.

بلندی تصریح کرد: برای ۵ هزار نوزاد تازه متولد غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود و برای ۴۰ نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.

او با بیان اینکه مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی ۱۰۰ درصد رایگان وبرای مابقی افراد تا درصدی بهزیستی پرداخت می‌کند، گفت: پارسال ۴۰ نفر از روان‌شناسان شهرستان به همراه اساتید کشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزندپروری، روانشناسی اسلامی و زوج درمانی را انجام دادند.

بلندی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی رفسنجان را ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانواده دوقلو یا چندقلو، ۲ مرکز نگهداری سالمندان، پنج مرکز توانبخشی معلولین، ۲ مرکز نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز تخصصی خدمات مددکاری با عنوان مثبت زندگی داریم که برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کار می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان نیز بیان کرد: ۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت کردیم که از این تعداد ۱۲۰ نفر از تسهیلات استفاده کردند. هم‌چنین هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر و … داشته‌ایم.

بلندی ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفت: طی پارسال نزدیک به ۲ هزار مراجعه برای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

رئیس بهزیستی رفسنجان در خصوص طرح ملی مسکن برای معلولین نیز گفت: تمامی کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند از آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه معاف هستند و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های دو معلول و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود.

او در خصوص گرمخانه تصریح کرد: این موضوع مربوط به شهرداری است که با وجود گذاشتن سرویس هم استقبالی نشد و به کمپ بانوان تعلق گرفت که در این زمینه کار خوب شروع شد.

بلندی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به ایجاد مشکلاتی، تقاضای تعطیلی سه ماهه داشتند که مشکلات را برطرف کرده و باید سر مهلتی که دارند مجددا کمپ را راه‌اندازی کنند.

رئیس بهزیستی رفسنجان به بحث خودکشی‌ها نیز اشاره و بیان کرد: مشکل اصلی افرادی که خودکشی می‌کنند کم بودن مهارت‌های ارتباطی از جمله ارتباطات خانوادگی یا فردی است؛ بنابراین در بحث‌های آگاه‌سازی طرح و برنامه‌هایی داریم که امیدواریم مؤثر واقع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106698
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.