بنگاه‌های اقتصادی در احیا و بازسازی بناهای تاریخی مشارکت کنند

کرمان‌نو- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می توانند درخصوص بناهای تاریخی نیز مشارکت داشته باشند و با احیا و بازسازی بناهای تاریخی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدرضا وحیدی در جلسه هماهنگی راهبران توسعه شهرستان بم افزود:صندوق cbc با محوریت سرمایه گذاری و با کمک شرکت‌های بزرگ در استان تشکیل شده است که پیشنهاد می شود این صندوق توسط شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به صورت مشترک ایجاد شود

او اظهارداشت: هر چه اعتبار در صندوق cbc واریز شود به عنوان مالیات تلقی میشود و این صندوق به تکمیل زنجره ارزش کمک می‌کند .
او بیان‌کرد: در استان کرمان برنامه ریزی برای تحقق رشد اقتصادی ۷/۷ مبتنی بر اشتغال زایی و متکی بر روش‌های دانش بنیان و روش های جدید علمی صورت گرفته است .
او ادامه‌داد: برای رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم که دولت ۱۴ درصد آن را می تواند تامین کند و مابقی باید توسط بخش خصوصی، تسهیلات بانکی ، بورس و سایر منابع دیگر باید تامین شود ‌.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تاکید‌کرد: حدود ۲۵ درصد سرمایه گذاری استان از طریق سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی بزرگ در پروژه های اقتصادی مقاومتی نشأت گرفته است که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است .
او می‌گوید در سطح استان کرمان ۵۰ درصد مالیات از ۱۰ شرکت گرفته می شود و بیش از ۸۰ درصد مالیات استان از ۲۰ شرکت بخش خصوصی و بنگاه اقتصادی بزرگ گرفته می‌شود .
وحیدی خاطرنشان‌کرد: متاسفانه شرکت های بزرگ ما زنجره تولید خود را تکمیل نکرده اند و اگر اتفاقی برای این بنگاه‌ها رخ دهد اشتغال و ارزش افزوده ما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید این زنجیره توسط بنگاه ها تکمیل شود .
او عنوان‌کرد: باید بااستفاده از ظرفیت قانونی اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم و یکی از این ظرفیت ها جهش تولید دانش بنیان است.
او اضافه‌کرد: بنگاه‌های اقتصادی و شرکت های بزرگ اگر فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه دانش‌بنیان و موضوعات فناوری جدید برای تکمیل چرخه تولید یا اقدام نوآورانه انجام دهند معادل هزینه های انجام شده به عنوان مالیات قطعی تلقی میشود .
وحیدی گفت: اگر بخش خصوصی در اماکن ورزشی، فضاهای آموزشی، خوابگاه‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌های ورزشی وابسته به آموزش پرورش هزینه کند ،به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شوند .
به گفته او طبق ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم اگر بخش خصوصی در زمینه مدارس، دانشگاه و مراکز بهداشتی و درمانی و یا اردوگاه های تربیتی رخ دهد از درآمد مشمول مالیات کسر می شود .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان توضیح داد: سال گذشته ۲۳ معین اقتصادی در سطح استان کرمان حضور داشت که شرکت صنایع خودروسازی کرمان در سطح شهرستانهای شرقی استان ورود کرده است .
او می‌گوید شرکت کرمان موتور در ارزیابی صورت گرفته امتیاز ۷۹ را آورد و جزو چهار شرکت برتر معین اقتصادی استان کرمان محسوب شد .
وحیدی اظهارداشت: شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می توانند در راستای توسعه شهرستان به جای پرداخت مالیات پروژه‌های نیمه تمام شهرستان را تکمیل کنند تا به عنوان هزینه مالیات تلقی شود.
به گفته او پروژه‌های نیمه تمامی در شهرستان بم وجود دارد که شرکت‌ها می توانند در جهت رفع مشکلات شهرستان این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: سال‌های گذشته استان کرمان از بحث گردشگری خارج شده بود که با اقدامات انجام شده و با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، این استان به چرخه گردشگری اضافه شد.
وحیدی اضافه کرد: لیست پروژه‌هایی که به عنوان مالیات برای بنگاه‌ها تلقی می شود توسط فرمانداری در اختیار بنگاه‌ها قرار گرفته می شود تا پروژه‌های نیمه تمام سریعتر جمع آوری شود .
به گفته او بیش از 44 درصد تولید ناخالص ما متعلق به صنعت و ۹ درصد مرتبط به بخش ارتباطات است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106701
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.