وقفه چندساله در واگذاری زمین‌های وعده داده شده؛


متقاضیان پروژه مسکن «مارال پیشرو» در سیرجان تجمع کردند

جمعی از متقاضیان موسوم به مسکن پروژه «مارال پیشرو» در اعتراض به آنچه وقفه چندساله در واگذاری زمین‌های وعده داده شده خواندند در محل کمربندی سیرجان تجمع کردند و این درحالی است که فرماندار شهرستان می‌گوید این مشکل باید در قالب طرح مسکن ملی حل شود.

به گذارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، تجمع‌کنندگان که از روز گذشته در این محدوده اقدام به تجمع کرده‌اند می‌گویند: بیش از یک‌هزار نفر در این طرح اعم از کارمند، کارگر و قشرهای مستضعف، رزمنده، ایثارگر و جانباز در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ ثبت‌نام کرده‌اند و تا مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال هم به‌صورت قانونی واریزی داشته‌اند؛ اما تاکنون هیچ اقدامی در واگذاری صورت نپذیرفته و جواب قانع‌کننده‌ای هم دریافت نشده است.

 معترضان خواستار عمل به تعهداتی هستند که در سال‌های قبل داده شده و عمل نشده است و می‌گویند وقفه‌های چندین ساله و باتوجه‌به زیان ثبت‌نام‌کنندگان باید جبران شود.

 پاسخ فرماندار

 علی یعقوبی‌پور فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این مشکل فقط باید در قالب طرح مسکن ملی حل شود و متصدیان امر واگذاری در تدارک هستند تا اجرایی شود.

 رئیس هیئت‌مدیره شرکت مارال پیشرو در سیرجان هم بیان کرد: حق با مردم است و ما هم درصدد هستیم و پیگیری مجدانه داریم با رفع برخی از مشکلات اداری و واگذاری زمین‌ها در چارچوب قانونی بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم به خواسته خود برسند و زیانی را متحمل نشوند.

 رضا اباذر ادامه داد: امیدوارم مشکل این افراد تا پایان سال جاری چه در قالب طرح ملی مسکن یا واگذاری زمین به اشخاص رفع شود.

 شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123394
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.