طرح نهضت ملی مسکن در استان لنگ زیر ساخت


مدیرکل بنیاد مسکن استان: تامین آب و کسری زمین مشکل اصلی است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان تامین آب را به عنوان مشکل اصلی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان عنوان کرد و گفت: مشارکت نکردن شبکه بانکی استان از دیگر موانع اجرای این طرح است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان تامین آب و کسری زمین را از جمله مهمترین مشکلات و موانع پیش روی این طرح همچنان بیان و تاکید می‌کند که البته باید همراهی نکردن بیشتر بانک‌ها را هم به موانع موجود اضافه کرد.

علی اکبر سلطانی‌نژاد ضمن اینکه تامین آب را به عنوان مشکل اصلی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان عنوان کرد گفت: مشارکت نکردن شبکه بانکی استان از دیگر موانع اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر مشکلات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین یا کسری زمین در اکثر شهرها و مناطق استان کرمان است افزود: البته تاکنون به همت ۲ اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و برخی دیگر نهادها بخشی از مشکل زمین در شماری از شهرهای استان رفع شده است اما همچنان در دیگر مناطق مشکل داریم.

سلطانی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تنها بانک مسکن در حوزه تسهیلات مسکن به وظیفه خود عمل کرده است گفت: در حوزه تسهیلات مسکن باید همه بانک‌ها پای کار بیایند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نداشتن شبکه خدمات زیربنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن را یکی دیگر از موانع اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: همچنان آب مشکل اساسی این طرح‌ها در حوزه خدمات زیربنایی است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه طرح نهضت مسکن ملی در ۲ بخش شهری و روستایی اجرا می‌شود و ۴۲ درصد از جمعیت استان کرمان در روستاهاست بیان داشت: اخیرا مصوبه هیات دولت در بخش روستایی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی باید در کشور ساخته شود که سهم استان کرمان ۱۴ هزار واحد است گفت: متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای ساخت مسکن می توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه عمده مردم در روستاها زمین دارند اما افرادی که زمین ندارند نیز برای آنان زمین تامین می‌شود تصریح کرد: تامین زمین برای تمامی شهرهای استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است.

به گفته وی هر جا که زمین تامین، به مردم تحویل و تسهیلات آن نیز پرداخت و پروانه ساخت آن با تخفیف صادر شده است.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: در تعداد زیادی از شهرها زمین موجود نبود که طی یکسال اخیر راه و شهرسازی زمین تامین کرده یا در حال تامین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99181
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.