با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت


کلنگ‌زنی مجتمع تولید لاستیک فوق سنگین با ۱۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کرمان

عملیات اجرایی مجتمع صنعتی لاستیک «ارگ» با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن لاستیک‌های معدنی و فوق سنگین در سال و با 180 میلیون یورو سرمایه روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت، استاندار کرمان و سایر مسئولان این استان کلنگ زنی شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، استاندار کرمان در این آیین گفت: اجرای این پروژه می‌تواند برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند و انتخاب محل پروژه در این منطقه به این علت است که دسترسی خوبی دارد؛ این طرح سهامداران قوی دارد که از آنان برای همکاری در افزایش سرمایه طرح قدردانی می شود.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه این طرح خوشبختانه با پیگیری های مختلف به سرانجام رسید افزود: انتظار می رود شرکت های معدنی در توسعه استان کرمان کمک کنند که یکی از نمودهای آن اجرای همین پروژه است که جلو واردات کشور را می گیرد و توسعه و اشتغال در استان اتفاق می افتاد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی لاستیک ارگ کرمان نیز گفت: مجتمع لاستیک ارگ کرمان این طرح را به علت نیاز تایرهای فوق سنگین و معدنی که در کشور وجود داشت و دانش آن در کشور موجود بود، آغاز کرد لذا پنج شرکت در کنار هم قرار گرفتند و این شرکت را در سال ۹۹ ثبت کردند و در تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت این شرکت آغاز شد.

محمد ضیایی افزود: می توانستیم این آیین را ۱۴ ماه پیش آغاز کنیم اما مشکل تخصیص زمین و تامین آب این طرح را ۱۴ ماه به تاخیر انداخت که با پیگیری استاندار کرمان و نماینده کرمان و راور در مجلس در نهایت شهریور ۱۴۰۱ مجوز تخصیص زمین به سرانجام رسید و ۲۱ مهرماه سال جاری آن را دریافت کردیم.

وی اظهارداشت: باتوجه به نیاز کشور تلاش کردیم در این حوزه تولیدات تایر را آغاز و مسیر انتخاب فناوری را کوتاه کنیم که با ۲ شرکت بزرگ چینی عقد قرارداد شده است.

ضیایی افزود: در خصوص تامین آب نیز ۲ تفاهم‌نامه با شرکت فولاد بوتیا و شرکت خلیج فارس به میزان ۲۰ لیتر بر ثانیه تفاهم نامه منعقد شده که ۲ برابر نیاز کارخانه است.

وی یادآور شد: فعالیت نقشه برداری و مطالعات خاک پروژه انجام و تامین مالی شده و طی سه سال این طرح با تولید ۳۰ هزار تن در سال در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار به سرانجام می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.