مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:


مشکل ما در شهرک‌ها آب و برق است |‌ هزار واحد زمین از شهرک‌ها گرفتند و کاری نکردند

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه آب و برق را مشکل اصلی شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرد و گفت: با استقرار دو پست توزیع برق انشالله تا ۵ سال آینده مشکل برق نخواهیم داشت.

 به گزارش کرمان‌نو، به گفته حسین میجانی در نتیجه همایش ارتباط واحدهای بزرگ با واحدهای کوچک و متوسط بالغ بر ۴۰ واحد کوچک و متوسط در حال انعقاد قرارداد هستند .
به گفته او در دوره مدیریت او در یک سال گذشته ۴۳ واحد راکد و غیرفعال به چرخه تولید برگشتند و اشتغال بیش از ۲۰۰ واحد در اثر احیای این واحدها صورت‌گرفته است. طبق اطلاعات میجانی ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که از این تعداد ۱۸۹ واحد غیرفعال بوده که ۴۳ واحد برگشتند.

 او همچنین در این نشست اعلام کرد که قریب به ۱۰۰ واحد و شخصیت حقیقی و حقوقی زمین گرفتند و کاری انجام ندادند و بایستی هر چه سریع‌تر این زمین‌ها از این افراد بازپس‌گیری شوند.
او همچنین در این نشست از گرفتن مجوز ۵ شهرک تخصصی خورشیدی در استان خبر داد و اعلام کرد که در شهرک‌های صنعتی ۱۶ واحد دانش‌بنیان مستقر هستند که اشتغالی بالغ بر ۶۳۹ نفر دارند.
در این نشست علی رشیدی، مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان اعلام کرد که در شهر کرمان فرونشستی برابر ۳ تا ۴ سانتی‌متر در نقاط غربی کرمان دیده شده.

 به گفته رشیدی بیشترین میزان فرونشست زمین در نقاط پیرامون شهر به‌ویژه محور هفت‌باغ، جوپار و جاده ماهان دیده شده که میزان فرونشست در برخی از سال‌ها در این نقاط به سالانه ۱۳ تا ۱۵ سانتی‌متر رسیده است.
مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برنامه ۷ صنعت بایستی به سمت آب‌های نامتعارف رود، گفت: این موضوع برای صنایع بزرگ خوب است؛ اما صنایع کوچک و متوسط با این موضوع به‌شدت دچار مشکل خواهند شد.
به گفته حسینی‌نژاد کل مصرف آب صنایع در چند سال آینده که استان قطب فولاد خواهد بود، ۲۴۰ میلیون مترمکعب است. تین در حالی است که میزان مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۵ میلیارد مترمکعب است.
او در این نشست خبری با اشاره به تبصره ۶ قانون معادن که مبنی بر حق ۱۵ درصد استان از حقوق دولتی معادن استان، گفت: این موضوع سال‌هاست که اتفاق نیفتاده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.