۳۷۳ روستای جنوب کرمان فاقد طرح هادی است

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه‌گنج و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۷۳ روستای دارای ۵۰ خانوار در حوزه استحفاظی پنج شهرستان جنوبی استان کرمان فاقد طرح هادی است و رایزنی برای اجرای طرح در این روستاها انجام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی از اجرای طرح هادی در روستاهای ۵۰ خانواری شهرستان های های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه‌گنج و رودبارجنوب خبر داد و افزود: این طرح با پیگیری های مستمر از طریق معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محقق شد.

وی تصریح کرد: طبق دستور معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان، اجرای طرح هادی در روستاهای با حداقل ۵۰ خانوار در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان بزودی اجرا می شود.

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه‌گنج و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح هادی برای روستاهای دارای دهیاری اجرا می شود، اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبارات، اجرای طرح های هادی روستایی با مشکل مواجه شده که با رایزنی های انجام شده اعتبار اجرای طرح هادی برای پنج شهرستان جنوبی با اولویت روستاهای ۵۰ خانواری تامین شد.

وی با بیان اینکه ۳۹۶ هزار و ۲۸ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در پنج شهرستان جنوبی کرمان اختصاص یافت، گفت: بنیاد مسکن استان کرمان با استفاده از اعتبار تخصیص یافته باید طرح های هادی این منطقه را انجام دهد.

شکرالهی با بیان اینکه جنوب کرمان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت دچار محرومیت است، خواستار توجه ویژه مسئولان در بخش های مختلف برای رفع محرومیت این منطقه شد.

طرح­ هادی از سال ۱۳۶۲ در کشور با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا شد که آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌ های عمرانی در آن‌ها رسالت اصلی این طرح است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81212
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.