مشاهده اولین مورد آنفلوانزای پرندگان در جیرفت

«خوبیار مشایخی» صبح  امروز اول اسفند ماه در جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت:«با توجه به اینکه کانون آنفلوآنزا حاد پرندگان در جیرفت مشاهده گردید. بنابراین مراقبت از واحدهای صنعتی و روستاها در دستور کار جدی این اداره قرار گرفت.»

به گفته مشایخی پس از تایید وجود این ویروس نیروهای متخصص اعزام تا تمهیدات لازم را لحاظ ضمن آنکه ضد عفونی کامل منطقه نیز انجام شد. همچنین  به وسیله شبکه های مجازی، پیامک، آموزش و … اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.

مشایخی  می گوید ویروس در پرتراکم ترین نقطه شهر جیرفت مشاهده شده،منطقه‌ای ۳/۵کیلومتر مربعی که ۲۰۰ کوچه و محله را شامل می شود. با اقدامات به موقع صورت گرفته هم اکنون این بیماری کنترل شده، بطوریکه از شنبه گذشته تاکنون کانون جدیدی مشاهده نگردیده است.

وی از معدوم سازی ۴هزار قطعه طیور خبر داد و اذعان کرد که یکی از چالش های منطقه جنوب استان پراکندگی زیاد واحدهای روستایی است، ضمن آنکه این روستاها در مسیر پرندگان مهاجر می باشند. از دیگر مشکلات جنوب استان کرمان عدم وجود کشتارگاه و ورود کود مرغی برای مصارف کشاورزی است.

معاون سلامت دامپزشکی جنوب استان با بیان برخی از اقدامات پیشگیرانه اظهار کرد که ۲ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت غرامت طیورهای معدوم شده نیاز است.

.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10321
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.