یک ماه پس از سفر رئیس قوه قضائیه؛


مشکل چندین ساله اسناد مالکیت بم مرتفع شد

با اقدامات جهادی کارکنان اداره ثبت‌اسناد و املاک و پیگیری‌های رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بم و در سایه ایجاد هماهنگی و انسجام بین اداره راه و شهرسازی و شهرداری این شهرستان به برکت سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، موانع صدور اسناد مالکیت شهرک امام (ره) و شهرک امید بم رفع و قریب به هزار فقره سند تک‌برگ ظرف سه هفته صادر گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: ۲۵۰ هکتار از اراضی داخل شهر بم که از سوی شهرداری به مردم واگذار شده بود به علت موانع و مسائل اداری، تا کنون منجر به صدور سند نگردیده بود که این امر موجب بروز مشکلاتی برای قریب به هزار خانوار از اهالی شهرستان بم شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته اسناد اولیه این اراضی در قالب ۸ فقره سند صادر که در جریان سفر رئیس دستگاه قضا به استان از این اسناد رونمایی گردید.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: صدور اسناد تفکیکی برای مالکین، نیازمند طی فرایند نقشه‌برداری، اخذ تأییدیه شهرداری، تنظیم صورت‌جلسات تفکیکی، جانمایی، تثبیت و در نهایت صدور اسناد بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان ثبت‌اسناد و املاک و شهرداری شهرستان بم این امر در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

او ادامه داد: با این اقدام جهادی ۹۵۲ فقره سند مالکیت تفکیکی ظرف مدت سه هفته صادر گردید که با این اقدام مشکل چندین ساله قریب به هزار خانوار مرتفع گردید.

هاشمی در خاتمه تصریح کرد: تا پیش از صدور اسناد مالکیت حدنگار برای قطعات مزبور، این اراضی همواره مورد طمع افراد سودجو قرار داشت که با صدور اسناد حدنگار، این املاک از دست‌درازی زمین‌خواران مصون ماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112015
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.