مشکل کمبود آب در ۱۳ شهر استان

فدایی استاندار کرمان اظهار کرد: کرمان تنها مرکز استان در کشور است که ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و از لحاظ بارندگی که امسال خیلی خوب و از متوسط بلندمدت حدود ۴۰ درصد بیشتر بوده، رتبه بیست و ششم را در کشور در وضع بارندگی داریم.

محمدجواد فدائی امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان با اشاره به مشکل تامین آب برای اراضی پیشنهاد شده به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: واقعیت این است شهر کرمان آب ندارد و شبکه نامناسب است و در حال حاضر ۳۱۰ میلیارد تومان پول اطراف شهر اعتبار می خواهد.

وی افزود: باید به واقعیت ها توجه کرد. منطقه سیدی در روزهای اخیر به شدت با مشکل آب مواجه بود و در شهرک مطهری نیز در پی کمبود آب مسائلی به وجود آمد.

فدائی با اشاره به اینکه در ۱۳ شهر استان مشکل آب داریم، تصریح کرد: راه و شهرسازی می تواند کار ساخت مسکن را در شهرهای بدون مشکل آغاز کند و برای کرمان می تواند شهرهای جدید، شهرک های مسکونی جدید و سکونت گاه های غیررسمی را دنبال کند.

استاندار کرمان بیان کرد: این امکان وجود دارد کسانی که در کرمان کار می کنند، در ماهان زندگی کنند و ممکن است در ماهان بتوان دو یا سه چاه کشاورزی را برای تامین آب خرید اما در کرمان حتی نمی توانیم چاه بخریم.

وی افزود: اینکه بگوییم دولت موظف است زیرساخت فراهم کند، در حرف راحت است اما مشکل را حل نمی کند.

فدائی ادامه داد: دو سال است که بنده و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تلاش می کنیم تامین آب جیرفت و عنبرآباد را به لایحه بودجه ببریم که نشده لذا برای تامین آب اراضی پیشنهاد شده در ساخت مسکن در کرمان نیز اعتباری فعلا وجود نخواهد داشت.

استاندار کرمان گفت: در خیلی از موارد وظیفه داریم اما با جیب خالی نمی شود. باید با حساب و کتاب و رقم و بودجه کار پیش برود؛ در سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه اظهار کرد: کرمان تنها مرکز استان در کشور است که ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و از لحاظ بارندگی که امسال خیلی خوب و از متوسط بلندمدت حدود ۴۰ درصد بیشتر بوده، رتبه بیست و ششم را در کشور در وضع بارندگی داریم.

فدائی با اشاره به اینکه کرمان استان خشک و آب کمبود است، اظهار کرد: از ۲۰ آذرماه ۹۶ برای پروژه انتقال آب دوندگی داریم اما هنوز نتوانسته ایم اعتبار بگیریم.

وی تصریح کرد: بنده فعلا با بحث تخصیص اراضی در شهرهای کرمان و سیرجان مخالف هستم. برای این دو شهر دست نگه داشته تا جلسه کارشناسی برگزار شود و برای مابقی شهرها کار آغاز شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52363
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.