بازدید استاندار کرمان از منطقه سیل‌زده گلباف؛


مطالعه مسیر ایمن و پایدار گلباف به حرمک، نسک و کشیت انجام می‌شود

استاندار کرمان در سفر به بخش گلباف ضمن بازدید از منطقه سیل‌زده و دیدار و گفتو گو با تعدادی از ساکنان روستاها، دستور انجام مطالعات احداث سیل‌بند کشاورزی و مسیر ایمن و پایدار ارتباطی و خطوط انتقال برق گلباف به حرمک، نسک و کشیت را صادر کرد.

به گزارش کرمان نو، علی زینی‌وند با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان ستاد مدیریت بحران و شهرستان کرمان از مناطق سیل‌زده بخش گلباف بازدید کرد.

استاندار کرمان همچنین در محل وقوع حادثه جان باخنن کارکنان نیروی عملیات برق شهرستان کرمان به درگذشتگان این حادثه ادای احترام کرد.

وی در ادامه در جمع مردم روستای حرمک حضور یافت و دستور آغاز مطالعه جاده و خط توزیع برق گلباف به این روستا را صادر کرد.

انجام مطالعات احداث سیل‌بند کشاورزی روستای حرمک و اطراف نیز از دیگر تصمیمات بازدید استاندار کرمان از منطقه سیل‌زده گلباف بود.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی در جریان این سفر با خانواده‌های مرحوم مصطفی ابراهیمی، مسلم دهقانی و محمدرضا بهزادی در بخش گلباف و مرحوم محمدمیرزاحسینی در بخش راین از جان باختگان حادثه سیل گلباف دیدار و با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرد.

زینی‌وند با تسلیت درگذشت 6 نفر از نیروهای عملیات برق شهرستان کرمان در حادثه سیل به اقدامات موثری روزهای گذشته در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته مرتب اعلام هشدار از طریق ستاد بحران و رسانه‌ها صورت گرفته بود و بعد از حادثه بلافاصله تیم‌های دستگاه‌های مختلف از طرف ستاد بحران به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: سیل منطقه گلباف خسارت جدی به جاده اصلی و خطوط انتقال برق و آب وارد کرده که برق روستاها با ژنراتور وصل شده و آبرسانی صورت می‌گیرد، ضمن اینکه چند اکیپ نیز به سمت روستاهای کشیت و دیگر مناطق آسیب‌دیده برای برآورد خسارت اعزام شده‌اند.

استاندار کرمان بیان کرد: از سال گذشته با پیگیری ستاد بحران و معاونت عمرانی استانداری و کمک نیروهای ارتش و سایر دستگاه‌ها اقدامات موثری در ایمن‌سازی و ایجاد دیواره های حفاظتی در روستاها صورت گرفت و به همین دلیل خسارت در روستاها حداقل بوده است.

وی از آغاز مطالعات برای احداث سیل‌بند کشاورزی روستاهای حرمک و جاده و خطوط توزیع برق گلباف به این روستا خبر داد و گفت: مسیر گلباف به حرمک و روستاهای نسک و کشیت ایمن و پایدار نیست که معاونت عمرانی طی کارگروهی مطالعه جدی در این خصوص را خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70043
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.