ممنوع بودن هرگونه تجمع در جنگل‌ها و مراتع جنوب استان

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از ممنوع بودن هرگونه تجمع در پارک‌های جنگلی، جنگل‌ها و مراتع جنوب کرمان در سیزده بدر امسال خبرداد.

رحیمی نیا سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت در  بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: سیزده بدر امسال هرگونه تجمع در پارک‌های جنگلی، جنگل‌ها و مراتع جنوب کرمان ممنوع است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، با آرزوی سلامتی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا افزود: در روز طبیعت هر ساله مردم ایران برای رهایی از هیاهوی دنیای ماشینی و شهر نشینی و به پاسداشت سنت باستانی سیزده بدر، به دامان طبیعت پناه می برند تا ضمن پیوندی دوباره با آن در کنار گلها، گیاهان، چشمه ها و جویبارها آرامش پیدا کرده و از این مواهب الهی برای بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اما امسال بر اساس تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع این بیماری، درب تمام پارک‌های جنگلی به‌ روی مردم بسته شده است تا امن ترین نقطه برای ما خانه و کانون گرم خانواده باشد.

رحیمی نیا بیان کرد: تجمع بی مورد در جنگل‌ها و مراتع علاوه بر احتمال شیوع بیماری کرونا، ممکن است بر اثر بی مبالاتی برخی از طبیعت گردان موجب تخریب درختان و گیاهان شود لذا تجمع و تردد های بی مورد به جنگل‌ها و مراتع که با هدف تفریح و سرگرمی انجام می‌شود، مطلقاً ممنوع است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به لزوم حفاظت همه جانبه از عرصه‌های منابع طبیعی اظهار کرد: گرچه عده ای از افراد فرصت طلب و سودجو از تعطیلات عید نوروز برای تعرض به اراضی ملی استفاده می کنند اما هوشیاری مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و همچنین همکاری بی نظیر مردم در ارسال گزارشات خود از طریق سامانه 1504به عنوان کد امداد جنگل و مرتع موجب شده تاکنون دست متجاوزان به عرصه های ملی کوتاه بماند.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه در سال جدید، ابراز کرد: از کلیه مردم طبیعت دوست جنوب کرمان به عنوان حاظان اصلی عرصه‌های منابع طبیعی خواهشمندیم هر گونه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب درختان جنگلی و زغال حاصل از آن را با شماره تماس 1504 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با متخلفین و متجاوزین به عرصه های ملی برخورد قانونی صورت پذیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46115
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.