مدیر آژانس «جنوبشرق»:نبود رقابت دلیل اصلی گرانی بلیت ماهان‌ایر است

دو روزی است که بحث گران فروشی شرکت هواپیمایی ماهان دررسانه های کرمان #پیام ما ، #کرمان_نو مطرح شده است .وکمپین #بلیت_را_ارزان_کنید در فضای مجازی راه افتاده است. حال انکه خاستگاه این پررفت وامد ترین ایر لاین کشور کرمان است اما چگونه ممکن است که این غول ایر لاین ایران قیمت هایش در محل زادگاهش گران تر باشد.
از جنبه دیگری به این موضوع می توان نگاه کرد .به سراغ یکی از ارکان مهم مسافرت با هواپیما یعنی دفاتر فروش بلیط  رفتم و با مجتبی دهقانی رئیس هیئت مدیره آژانس گردشگری وهواپیمایی «جنوبشرق» تماس گرفتم تا علت را جویا شوم .اقای مجتبی دهقانی در رابطه با این موضوع که چرا قیمت بلیت پروازهای شرکت ماهان نسبت به دیگر کلان شهرها مانند مشهد و بندرعباس گران‌تر است گفت در کرمان فقط شرکت ماهان گیت پرواز دارد و این شرکت به تنهایی تمامی پروازهای کرمان را انجام می دهد بنابراین تعیین کننده نرخ ماهان می شود.

پایگاه ماهان کرمان است و پر رفت و آمدترین ایرلاین ایران است و معمولا ایرلاین های دیگر خودشان را در گیر و وارد این حیاط خلوت نمی کنند .

او ادامه می‌دهد متاسفانه سیاست داخلی ماهان در کرمان اینگونه است و ما هم به آن اشرافی نداریم ولی چون پایگاه شرکت ماهان کرمان است این موضوع جای تامل بسیار دارد.

مجتبی دهقانی در رابطه با قیمت بالای  بلیتهای شرکت ماهان نیز اضافه کرد اگر در کرمان ایر لاین های دیگر فعال بود رقابت وجود داشت و موجب بالارفتن کیفیت و پایین امد قیمت می‌شد مثلا همین شرکت ماهان به علت وجود رقبا متعدد در مسیر تهران مشهد پایین ترین نرخ را ارائه می دهد .اما در کرمان فقط خود ماهان است و لذا تعیین کننده نرخ است.دهقانی تصریح کرد به علت وجود تنها این شرکت برای سفر هوایی در کرمان ما هر نرخی که این شرکت ارائه دهد برای رفع نیاز مسافران می پذیریم.

رییس هیئت مدیره اژانس جنوبشرق شرایط قیمت گذاری را بسته به نوع کلاس پروازی و استاندارد هواپیما میداند و می گوید هواپیمایی کشوری خود نرخ ها را شناور کرده به این صورت که بر اساس ظرفیت پرواز و ظرفیت هواپیما و نیاز مسیر نرخ ها را ابلاغ می کند واین ارکان براساس نیاز منطقه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.