نقش 37 درصدی عابران پیاده در وقوع سوانح رانندگی

سرهنگ حمید معین زاده گفت: با وجود تمام تدابیر ترافیکی و اقدامات فرهنگی آموزشی پلیس و همچنین هماهنگی با سایر سازمان های دخیل در امر ترافیک باز هم شاهد افزایش وقوع حوادث رانندگی درون شهری هستیم.

وی افزود: رصد سوانح رانندگی درون شهری مشخص کرده عابران پیاده در وقوع ۳۷ درصد از سوانح و موتورسیکلت سواران نیز در ۳۳ درصد از تصادفات فوتی درون شهری نقش داشته اند.
سرهنگ معین زاده بیان داشت: ماموران راهنمایی و رانندگی برابر قانون موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند را اعمال قانون و موتورسیکلت آنان را نیز برای جلوگیری از تکرار تخلفات و وقوع حوادث به پارکینگ منتقل می کنند.
وی در تشریح اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس تصریح کرد: کارشناسان پلیس با حضور در مدارس نسبت به ارائه آموزش های پایه ای به قشر دانش آموز اهتمام دارند و در جهت ارتقاء فرهنگ عبور و مرور نیز یک سری کلاس آموزشی برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده که این افراد جهت رفع توقیف موتورسیکلت خود باید گواهی شرکت در این کلاس ها را به همراه سایر مدارک ارائه دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: امید است با همکاری بیشتر سایر دستگاه های دخیل در ترافیک و رعایت مستمر قوانین و مقررات از سوی شهروندان شاهد روان سازی ترافیک و کاهش حوادث در محورهای درون و برون شهری باشیم.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17847
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.