نگرانی از حجم بالای ورودی به زندانهای استان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ٦٥ درصد جمعیت کیفری زندان های استان کرمان مربوط به جرائم مرتبط با مواد مخدر است.
وی هشدار داد: دستگاه قضائی با عوامل ناامنی در استان کرمان به شدت برخورد قضائی خواهد کرد و برنامه های کاهش جمعیت کیفری مانع از این برخورد نخواهد بود.
موحد تصریح کرد: آنچه در کاهش جمعیت کیفری مدنظر است، جلوگیری از ورود افرادی است که نباید وارد زندان شوند و می توان جایگزین های مجازات حبس را در مورد آنان اعمال کرد و سیستم قضائی در برخورد با مظلومان و ستمدیدگان در نهایت رافت اسلامی عمل خواهد کرد.
وی حجم بالای ورودی به زندان های استان و کشور را نگران کننده عنوان کرد و افزود: در زمینه جمعیت زندانیان وضعیت خوبی دربین کشورهای جهان و کشورهای اسلامی نداریم، لذا ضرورت دارد به سیاست و برنامه های مربوط به کاهش جمعیت کیفری توجه جدی تری بشود.
رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: کار سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به ویژه در قسمت بازپروری شخصیت مددجویان زندانی بسیار خطیر و حساس است.
وی یکی از اهداف مهم سازمان زندان ها را انجام اقدامات تربیتی و اصلاحی برای مددجویان برشمرد و تاکید کرد: اگر این هدف محقق شود، شاهد کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان ها خواهیم بود.
رییس کل دادگستری استان کرمان توضيح مى دهد كه اقدامات قضائی مناسبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها در استان کرمان در حال اجراست و نتیجه این اقدامات، کاهش جمعیت کیفری زندانیان در استان بوده و امیدواریم با بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی، برنامه ریزی و هماهنگی، این روند کاهشی ادامه یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4062
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.