نیمه ناتمام

بسیاری از ما معتقدیم که درک جنس مخالف دشوار و از چالش هایی است که هر روزه در روابط با آنها روبه رو می شویم و زمانی که این چالش ها در روابط صمیمانه بروز کند، ممکن است منشاء اختلافات و درگیری های بزرگ تر شود.
حال اگر پس از مدتی تصمیم به اتمام رابطه کردیم,تمام را ناتمام نگذاریم و این ناتمام را تمام کنیم.
طی کردن مراحل فراموشی و بازگشت به زندگی بسته به نوع و مدت زمان رابطه است و به طبع هر چه این روابط محکم تر و نزدیک تر باشند، کار دشوار تر است.
شاید بسیاری بودند که به ظاهر عاشقانه تصمیم گرفتند نه عاقلانه، اما در واقع با پای خودشان به زندگی شان لگد زدند و پس از گذشت سال های دور و دراز متوجه این موضوع شدند.
حال ما و جوانان جامعه باید بدانیم که در حقیقت پس از اتمام یک رابطه عاطفی، بایک دنیا فکر و خیالات مبهم ،چه باید کرد؟
فاطمه مرادی روانشناس و مشاور در مرکزهای مشاوره دانشگاه های استان دراین باره می گوید: کسانی که در روابط عاطفی شان با شکست مواجه می شوند و یا به هر دلیل تصمیم به قطع رابطه می گیرند، باید بدانند که تنها کسی نیستند که گرفتار این مشکل شده و این اتفاق تنها برای آنها نیافتاده است؛ شاید بزرگتر و یا کوچک تر از شما و حتی بسیاری از پدر و مادر هایتان شکست در رابطه را تجربه کرده اند.
وی معتقد است که نباید این موضوع را یک فاجعه دانست؛ هر اتفاق مراحلی دارد ،مرحله اول شکست عاطفی “سوگ” است که مانند زمانی است که فرد یکی از عزیزانش را از دست داده و در روز های اول انکار می کند و با جمله هایی مانند :”او هنوز دوستم دارد” ،”او برمی گردد” خود را تسکین می دهد.
او ادامه می دهد:در این مرحله باید تصمیم بگیرد تا از نظر او به طور کامل رابطه تمام شده باشد و به افکار وسوسه انگیز پاسخ منفی دهد و بداند که در این رابطه ناخالصی هایی بوده است که منجر به اتمام شده است و گرنه ادامه می یافت.
به گفته ی این مشاور احساس “له شدگی” در اوایل کاملا محسوس است و مرحله بعدی از احساس کمبود رنج می برد چه به واسطه تماس ها و پیام های مکرری که دیگر نیست و چه رابطه های دیگر.
خانم مرادی تاکید می کند که فرد باید در این مرحله این موضوع را “بپذیرد” و با آن کم کم کنار بیاید؛ این مراحل هم در پسرها و هم در دختر هاست و پسرها نیز از این امر مستثنا نیستند.
مرادی ادامه می دهد: پذیرش با مرور خاطرات منجر به خشم و عصبانیت می شود که باعث اختلال در روابط اجتماعی می شود ،پس از شناخت این مراحل کار هایی نظیر ورزش ،پرداختن به فعالیت های دلخواه،اختصاص زمان بیشتر به درس و فعالیت های جنبی تا حد زیادی کار ساز است.
او ادامه می دهد :نکته بسیار مهم پس از اتمام رابطه این است که حداقل تا 6 ماه بعد از آن وارد رابطه ای جدید نشود،بسیاری از افراد این کار را برای فراموش کردن رابطه قبل انجام می دهند اما باید بدانید، این رابطه بد تر خواهد بود زیرا شما از نظر روحی در شرایط مناسبی نیستید تا بتوانید رابطه ای جدید را آغاز کنید.

فاطمه مرادی
فاطمه مرادی ،مشاور و روانشناس

این مشاور بیان می کند که من از جوانان می خواهم تا آگاهی شان را در این رابطه بالا ببرند،هر چند که در سنین جوانی و نوجوانی گرایش به جنس مخالف زیاد است اما با مطالعه و افزایش آگاهی در این زمینه می توانند خود را از خطرات و نا آرامی های این زمان نجات دهند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9225
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.