نیکوکاران ۵۰ میلیاردریال به مراکز خیریه بهزیستی کرمان کمک کردند

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمان از جذب ۵۰میلیاردریال توسط مراکز خیریه ای تحت پوشش این نهاد مردمی در پویش بزرگ مردمی ایران همدل خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدعلی محمدی شامگاه دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها با اشاره به میزان جذب و توزیع مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی ماه مبارک رمضان بهزیستی استان کرمان گفت: در این زمینه کمک هزینه معیشتی به۵٢۶ خانوار، ۶هزار و۸۸۲بسته معیشتی،  هفتهزار و ۷۷۸ پرس غذا و افطار، یکهزارو ۱۴۶بسته بهداشتی و دارویی، ۷۲۴بسته لوازم ضروری زندگی توزیع شد که ۲۳هزار و ۸۴۸ خانوار از این خدمات بهره مند شدند. 

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ میلیارد ریال توسط موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در مبارک رمضان در این پویش جذب شده است تصریح کرد: در این زمینه کمک هزینه معیشتی برای ۴هزار و ۷۸ خانوار، ۱۲هزار و ۱۳۹ بسته اقلام معیشتی، ۱۷هزار و ۱۱۵ پرس غذا و افطار، ۳هزار و ۹۲۰ بسته اقلام بهداشتی و دارویی و ۴۵بسته لوازم ضروری زندگی که به ۵۴هزار و ۱۹۴ خانوار از این خدمات برخوردار شدند.

محمدی با بیان اینکه استان کرمان در پویش بزرگ مردمی ایران همدل در ایام ماه مبارک رمضان خوش درخشید و بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: موسسه خیریه سپهر بم، موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل جیرفت، موسسه خیریه علی ابن ابیطالب (ع) نرماشیر، موسسه خیریه مهر آفرین پناه عصر کرمان دک و موسسه حضرت فاطمه(س) بیشترین جذب و مشارکت مردمی را در پویش ایران همدل داشتند.

همچنین عباس صادق زاده در نشست خبری با محوریت پویش بزرگ مردمی ایران همدل با قدردانی از شرکای اجتماعی که در همه مسائل متعدد به ویژه پویش همدلی در کنار بهزیستی نقش آفرینی کردند افزود: تشکل های مردم نهاد می‌توانند خلأهای جامعه امروز را پر کنند.

وی ادامه داد: خلأ مسائل معیشتی بسیار مهم است و این کار مهم را باید با درایت و برنامه پیش برد و بهترین ساختار در این زمینه بحث تشکل‌های مردم نهاد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت در مسائل اجتماعی به شدت در جامعه ما ضعیف است تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند در زمینه پیشگیری از خشونت‌ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.

صادق‌زاده با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید محور و به عنوان اصلی‌ترین عنصر باشند گفت: ۵۰۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از طریق تشکل‌های مردمی در پویش ایران همدل جمع آوری شده است و سازمان های مردم نهاد باید با جرأت به مسائل اجتماعی ورود کنند و دولت در این میان باید وظیفه پشتیبانی و حمایت گری را داشته باشد.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد برای ورود به مسائل مهم اجتماعی خودشان را آماده کنند و سازمان بهزیستی برای ورود این تشکل‌ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد باید با دانش، تخصصی و نیروی کارآمد پا به مسائل اجتماعی بگذارند بیان داشت: باید یک ساختار تخصصی برای یک موضوع مهم تخصصی داشته باشند زیرا مسائل اجتماعی پیچیده، تخصصی و جدی هستند اما سخت و لاینحل نیستند.

صادق زاده گفت‌: پیشنهاد می‌شود که برنامه‌های آموزشی تخصصی کردن تشکل‌ها به صورت وبینار از سوی بهزیستی برگزار و بازخورد آن نیز گرفته شود.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته تشکیل اتحادیه تشکل‌های اجتماعی به مجلس ارائه شده و با جدیت دنبال آن هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توجه کردن به مسائل معیشتی مهم است اما درمان خشونت علیه کودکان و علیه زنان، اعتیاد بین دختران جوان و سایر آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از ارائه بسته معیشتی به این قشر است بیان داشت: بیش از ۳۰۰ تشکل و خیریه در حوزه مسائل معیشتی در سطح استان کرمان فعال است و موازی کاری در این حوزه وجود دارد و این ضعف است که یک بانک اطلاعاتی مشخص در بین تشکل ها و موسسات خیریه نداریم.

وی با اشاره به اینکه موازی کاری کردن و عدم انسجام در تشکل ها مردم نهاد از اشکالات بزرگ است تصریح کرد: باید از یک مدل علمی موثر در جامعه استفاده کنیم و روش‌هایی که در جامعه استفاده می کنیم روش‌هایی نیست که جامعه را از مشکلات نجات دهد و باید سراغ یک تشکل سازی، چارچوب سازی و با برنامه در حوزه تشکل‌های مردم نهاد باید پیش رفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72104
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.