نگرانی از سفرها و دید و بازدیدها| واکسن فراگیر تا 3 ماه آینده نمی‌رسد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سفرها و دید و بازدیدها ما را نگران کرده و حساسیت مردم پایین آمده گفت: به دلیل بدعهدی ها تا دو سه ماه آینده به واکسن فراگیر دست پیدا نمی کنیم و تنها راه مراقبت‌، رعایت پروتکل‌ها است.

دکتر”علی زینی وند” امروز هفتم فروردین ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا با تاکید بر نظارت بر وضعیت تهویه رستوران‌ها گفت: ما در وضعیت خوف و رجاء در بحث کرونا به سر می‌بریم؛ سفرها و دید و بازدیدها ما را نگران کرده و حساسیت مردم پایین آمده و ممکن است در روزهای آینده با یک پیک مواجه شویم.

آن طور که ایسنا نوشته زینی‌وند در این جلسه با اشاره به اینکه اخبار خوبی درباره واکسن کرونا نداریم و به دلیل بدعهدی‌ها واکسن‌ها نمی‌رسد، گفت: تا دو سه ماه آینده به واکسن فراگیر دست پیدا نمی‌کنیم و با این وجود تنها راه مراقت‌، رعایت پروتکل‌ها و دقت فرمانداران و همه برای جلوگیری از تجعمات است.

او ادامه داد: اعلام فراخوان برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مساجد ممنوع است و با رعایت پروتکل‌ها و مراسم محدود در شهرهای آبی و زرد مشکلی نداریم اما فراخوان نباید اعلام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت‌های اقتضائی در اختیار فرمانداران و دستشان باز است، افزود: مجوز برگزاری همایش و تجمعات در هیچ شهرستانی نداریم مگر با مجوز کتبی دانشگاه علوم پزشکی.

رشد 38 درصد میانگین اشغال هتل‌های استان 

«فریدون فعالی» مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز علی رغم توصیه‌ها، سفر انجام شده، اظهار کرد: 38 درصد میانگین اشغال هتل‌های استان کرمان رشد داشته و بعضی از روزها 5000 بازدید از باغ شاهزاده ماهان ثبت شده است.

او افزود: تلاش کردیم تجمع در مکان‌ها و سایت‌های تاریخی و فرهنگی نباشد؛ معاون وزیر گردشگری به استان کرمان سفر کرد و بازدیدهایی داشت و در مجموع رضایتمندی اعلام کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67186
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.