واگذاری تمام اختیارات کنسولگری وزارت خارجه به نمایندگی در کرمان

حسن قشقاوی در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی افزود: امروز ۱۸۰ کشور می توانند در ایران روادید بگیرند و در حقیقت ایران به رتبه لغو ویزا با جهان رسیده است و در صدور روادید هیچ مشکلی نداریم و ایران اسلامی کشوری امن و با ثبات است.

وی همچنین با اشاره پتانسیل‌های ایران برای ورود گردگشگر گفت: در جهان ۶ میلیون ایرانی داریم که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند و هر کدام از این‌ها فقط پنج نفر از آشنایان خود را به ایران بیاورند ۳۰ میلیون گردشگر به ساده ترین راه به ایران می‌آید.

او برجام را ضرورتی ناپذیر مانند دانست و گفت: مانند قطع نامه ۵۹۸ که در پایان دفاع مقدس به آن تن دادیم برجام هم باید می‌پذیرفتیم و وضعیت برخورد سایر کشورها با ایران قبل از برجام و بعد برجام قابل مقایسه نیست.

قشقاوی افزود: به نظر من اگر همه ما در حوزه ولایت مداری محکم ومستحکم باشیم و موضوع برجام احتیاجی به موافق و مخالف نداریم و از اغاز کار رهبری همه مطالب را بیان کردند و تمام صحبت‌های رهبری حول بدقولی طرف مقابل بود و به تیم مذاکره کننده اطمینان کامل داشتند.

او همچنین با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید امریکا تا چند روز آینده  گفت: تا روز‌های آینده دولت جدید آمریکا باید در قبول یا رد برجام تصمیم بگیرد و که شنیده‌های ما حاکی از آن است که ترامپ نیز برجام پایبند خواهد بود و آن را قبول خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رانت و مبارزه با فساد نیاز به مقاله ندارد، افزود: در کشورهایی که با فساد مبارزه کردند، چیزی به نام واسطه وجود ندارد. همه بلایی که بر سر تولید آمده به خاطر واسطه هاست.

قشقاوی با تاکید بر اینکه باید به لحاظ ایدئولوژی تکلیف ما درباره ثروت آفرینی روشن شود و تنگ نظری نداشته باشیم،بیان کرد: نمایندگان مجلس باید در زمینه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور همکاری کنند زیرا در بحث دو تابعیتی ها مباحثی مربوط به ۸۰ سال قبل وجود دارد که مشکل ایجاد می کند.

وی گفت: تکلیف ما این است که جایگاه بخش خصوصی را به لحاظ ایدئولوژیک مشخص کنیم زیرا این موضوع، مشکل استراتژیک ماست که تا حل نشود اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی معنایی ندارد.
معاون وزیر امور خارجه افزود: در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر مطرح شده که هیچ قوامی درباره قوای مقننه، قضایی و اجرایی جز با تاکید بر جایگاه تجار و صاحبان کارخانه وجود ندارد.
وی اظهار کرد: پیشنهاد کردم هر مقام قضایی، پلیسی، امنیتی و مالیاتی هر گاه یک کارگاه در حال اشتغال را به هر دلیلی تعطیل کند به یک تا سه سال زندان محکوم شود.
وی بر تامین زیرساخت های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: در همه دنیا روند صدور مجوز کمتر از یک ماه است و این مهم باید در کشور ما نیز محقق شود.
قشقاوی افزود: مبارزه با فساد و رانت نیازی به اقدامات رسانه ای ، مقاله ای و … ندارد و باید واسطه ها حذف شوند و در این مسیر باید از تجربیات سایر کشورها نیز درس بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه باهوش است و اگر امنیت نباشد ورود نمی کند گفت: بالای یک هزار میلیارد دلار ثروت ایرانی های مقیم خارج از کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11136
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.