واگذاری سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر بم

فرماندار بم گفت: ۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ رو در منطقه دشت دریجان از توابع شهرستان بم واگذار شد

به گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور روز چهارشنبه افزود: اعتبار این سامانه ها یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت نیروی برق تامین شده است همچنین هرکدام از این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که روشنایی حداقل چهار لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تامین خواهد کرد .

او بیان کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها از سوی عشایر پرداخت شده و مابقی آن توسط شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان تامین شده است.

شهسوارپور اظهارداشت: یکی از اولویت‌ها برای جامعه عشایر، تأمین و توسعه پنل‌های خورشیدی است و ایجاد و استقرار پنل‌های خورشیدی در بین عشایر کمک شایانی در خدمات‌رسانی به این قشر می‌کند.

او ادامه داد: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

فرماندار بم تاکید کرد: عشایر نباید ماهیت اصلی خود را از دست بدهد و آنچه در خدمات رسانی عشایری باید صورت بگیرد قطعا اتفاق خواهد افتاد.

سامانه های پنل خورشیدی می توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند که برای مصرف های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد

این سامانه های خورشیدی به عشایر مناطق دشت دریجان، اناران و گوک توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان واگذار گردید

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78583
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.