طلاق توافقی ناشی از نداشتن مهارت زندگی

فاطمه‌السادات حسینی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌های امروز بر اثر نداشتن مهارت زندگی است، گفت: وقوع طلاق توافقی هم از همین موضوع نشات گرفته است.

آنطور که تسنیم نوشته وی در جلسه ستاد ساماندهی آموزش و مشاوره خانواده با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول ادامه داد: ایجاد شادی و نشاط در جامعه اسلامی یک امر اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه کانون خانواده باید سراسر شور و نشاط و عشق باشد، گفت: تحکیم بنیان خانواده همیشه در دستور کار برنامه‌های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی باید از آموزش و پرورش آغاز شود گفت: آگاه‌سازی جامعه از دوران دانش‌آموزی و از پایه دهم را مدنظر و در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیاد به بحث مهارت زندگی اهمیت نمی‌دهند که باید این مساله آسیب‌شناسی شود، عنوان کرد: در این صورت می‌توانیم از برگزاری دوره‌های آموزشی نتیجه مفیدتری را بگیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه برای تکمیل آموزش‌های مهارت زندگی باید خانواده‌ها را هم درگیر کرد، افزود: باید دوره‌های آموزشی برای اولیا و معلمان هم برگزار شود.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آمار دقیق تعداد دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و مقطع تحصیلی، تعداد معلمان و تعداد اولیاء را در اختیار ما قرار دهد، عنوان کرد: با داشتن آمارهای دقیق می‌توان در این کمیته برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.