زمستان آمد و خبری از گرمخانه‌ها نیست


پاس‌کاری مسئولیت گرمخانه‌ها در کرمان ادامه دارد

در حالی که استاندار کرمان حدود 2 ماه قبل دستور ساخت گرمخانه را در کرمان داده بود اما تا کنون اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

گرمخانه ها محلی برای اسکان موقت متکدیان و بی خانمان ها هستند و به طور مثال در شهری مثل تهران 21 گرم خانه وجود دارد.

2 ماه قبل بود که «کرمان نو» گزارشی در مورد وضعیت گرمخانه ها و جای خالی این فضای در کرمان منتشر کرد و پس از آن به دستور دکتر فدایی استاندار مقرر شد 2 گرمخانه در شهر کرمان احداث شود.

حالا پس از گذشت این زمان و در سردترین فصل سال انگار خبری از احداث گرمخانه نیست.

زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان در این رابطه می‌گوید: گرمخانه‌ها زیر مجموعه شهرداری هستند.
موسی پور افزود: در آخرین جلسه ای که در بهزیستی برگزار شد و مسئولان شهرداری هم حضور داشتند مقرر شد نسبت به جمع‌آوری بی خانمانان اقدام کنند که بهزیستی هم ظرفیت سرپناه های خود را اعلام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: معتادان متجاهر در کمپ ماده 16 نگهداری می شود و ممکن است با توجه به وجود مرکز ماده 16 وجود گرمخانه الزامی نباشد، این موضوع که یک معتاد نخواهد به کمپ ماده 16 برود و در یک مکان دیگر به او امکانات رفاهی داده شود تصوری غیر عقلانی است.

شهرداری کرمان: متولی بهزیستی است

میرحسینی روابط عمومی شهرداری در مورد وضعیت احداث گرمخانه در کرمان گفت: صحبت احداث گرمخانه انجام شده اما صدور مجوز و متولی احداث آن طبق صورت جلسه ای که اخیرا امضا شده با بهزیستی است و شهرداری تنها وظیفه حمایتی دارد.

اما به گفته روابط عمومی شهرداری و به نقل از نیکویی معاون خدمات شهری شهرداری طبق قانون مسولیت صدور مجوز و احداث گرم خانه ها با بهزیستی است و شهرداری در حد توان خود مسئولیت حمایت را دارد.

وی ادامه داد: در بحث متکدیان متجاهر و کودکان کار طبق قانون، شهرداری افراد را جمع آوری می کند و به مراجع ذیصلاح تحویل می‌دهد.

با این وجود ملک شاهی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان می‌گوید: گرم خانه ها ارتباطی با کار بهزیستی ندارند و این کار به شهرداری مرتبط است.وی ادامه داد: بهزیستی تنها مراکز نگهداری شبانه دارد.

حال باید دید در این روزهای سرد سال وضعیت گرمخانه ها به کجا می‌رسد و چه زمانی تکلیف این مراکز مهم مشخص می‌شود؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41100
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.