پایان پروژه‌های عمرانی خاتم در کرمان؛ شاید سه سال دیگر

صبح امروز جلسه عمران شهری کرمان در حالی برگزار شد که بیش از 9 ماه از زمان اعلام شده برای بهره برداری از 6 تقاطع غیرهمسطحی که قرارگاه خاتم در کرمان مسوول ساخت آن‌هاست، می‌گذرد.

پل هوانیروز، پل سه راه آهن، زیرگذر ابوذر، پل باغملی و زیرگذر آزادی پروژه‌هایی بودند که از مهر 1394 عملیات ساختشان آغاز شد و ساخت پل امیرکبیر هم یک سال بعد کلید خورد.

به جز پل امیرکبیر، دیگر پروژه‌ها می‌بایست حداکثر در مدت زمان دو سال، یعنی تا مهر 1396 افتتاح شوند که به جز پل باغملی، پروژ‌ه‌های دیگر هنوز به خط پایان نرسیدند.

به گفته سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان، از پنج تقاطع باقیمانده، سه مورد بیش از ۶۰ درصد و دو مورد کمتر از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مبلغ این پنج تقاطع باقی مانده ۳۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مشکلات مالی شهرداری کرمان بزرگ ترین مانع اجرای پروژه‌هایی هستند که در زمان استانداری علیرضا رزم حسینی، استاندار پیشین کرمان از سوی قرارگاه خاتم الانبیا کلید خوردند.

مسوولان این قرارگاه همواره گفته‌اند اگر پول به موقع از سوی شهرداری تزریق شود، از نظر زمانی تاخیری ایجاد نمی‌شود. همانطور که امروز نماینده این قرارگاه گفته «باید پول به ما داده شود تا بتوانیم مواد موردنیاز را خریداری کرده و حقوق کارگران را بپردازیم.»

با این حال آنطور که مهران عالم زاده، شهردار کرمان گفته نه تنها مشکلات مالی شهرداری کمتر نشده، که بیشتر هم شده است.

او صبح امروز در این خصوص گفته

در سه ماهه اول امسال فقط توانستیم پنج میلیارد تومان به قرارگاه پرداخت کنیم تا پروژه ها قدری جلو برود.۴۲ میلیارد تومان در سه ماهه اول امسال شهرداری درآمد داشته در حالی که ۶۰ میلیارد تومان هزینه های جاری شهرداری بوده است.

به گفته عالم زاده، با توجه به وضعیت رکود در خوشبینانه ترین حالت این پروژه ها تا سه سال دیگر گریبانگیر کرمان هستند.

به گزارش ایسنا، آنطور که علی بابایی، شهردار پیشین و فرماندار فعلی کرمان می‌گوید، در تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های شهری، مقرر شده بود که تامین مالی این اعتبارات از طریق ۵۰ درصد واگذاری زمین و ۵۰ درصد نقدینگی صورت گیرد که در آن زمان نیز فکر تامین منابع نقدی نیز شده بود و منابع زمین نیز برای پرداخت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18470
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.