پایان 18 سال کانکس‌نشینی اداره میراث فرهنگی بم

کرمان نو- 18 سال از زلزله دلخراش بم می‌گذرد و بازسازی این شهر نیز سالها قبل به پایان رسیده است در آن زمان کانکس‌ها که به عنوان اسکان موقت نقش تعیین کننده ای در روند تکامل این شهر به عهده داشتند، با وجود اتمام بازسازی بم و گذشت سالها شاید کسی باور نمی کند که اداره میراث فرهنگی بم در کانکس دایر بوده و اکنون بعد از گذشت 18 سال این اداره به ساختمان موزه منتقل می گردد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ساختمانی که توسط شهرداری برای احداث موزه بم در اختیار اداره میراث فرهنگی قرار گرفته است بخشی به حوزه اداری میراث فرهنگی و بخشی دیگر برای موزه در نظر گرفته شده است زیرا ادارات میراث فرهنگی بخش اداری و پایگاه موزه در یک ساختمان قرار دارند

فریدون فعالی اظهارداشت:یکی از اقدامات ارزشمندی که در سطح شهرستان بم صورت گرفت مشارکت شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی بوده است که مجموعه شهرداری ساختمانی را برای راه اندازی موزه در اختیار میراث فرهنگی قرار داده است.

او همچنین روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای راهبردی ارگ تاریخی شهرستان بم افزود: جلسه شورای راهبردی ارگ تاریخی بم با دستور کار ورود به مسائل و موارد مربوط به حوزه دستورالعمل ها و ضوابط باغ شهر تاریخی بم برگزار گردید .

فعالی اظهارداشت:در این جلسه ضرورت بازنگری این ضوابط نیز احساس شد و مقرر گردیداعضای شورای راهبردی ظرف مدت یک ماه پیشنهادات خود را با توجه به باغات مربوط به حوزه شهرستان به پایگاه تاریخی بم ارائه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد:در جلسه بعدی شورای راهبردی که ظرف یک ماه آینده برگزار می گردد این پیشنهادات را بررسی کرده و نقطه نظرات اعضای شورای راهبردی برای بازنگری ضوابط مربوط به این حوزه به تهران ارسال خواهد شد.

اعتبار 500 میلیون تومانی برای موزه بم

فعالی بیان کرد: در سال جاری مبلغ 500 میلیون تومان اعتبارتوسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان برای ساخت این موزه در نظر گرفته شده است.

به گفته او اتفاقات خوبی از جمله راه اندازی موزه ، مرکز افرینش صنایع دستی و مرمت و بازسازی ارگ قدیم و برگزاری جلسات شورای راهبردی در سطح شهرستان در حال رقم خوردن است.

گفتنی است قبلا پایگاه جهانی ارگ قدیم بم در ساختمان مجموعه شهرداری که هم اکنون برای احداث موزه در اختیار میراث قرار گرفته استقرار داشت که پس از مرمت خانه سیستانی ها واقع در ارگ قدیم به آن مکان انتقال یافت و اکنون اداره میراث فرهنگی بم به زیرزمین این ساختمان منتقل شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.