پنچمین توریسم آپ کرمان با محوریت “گردشگری مذهبی” برگزار شد

«جاوید مومنی» با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین هدف توریسم آپ شبکه سازی است می‌گوید افراد به وسیله توریسم آپ در حوزه گردشگری با یکدیگر آشنا می‌شوند و از این آشنایی ایده‌های جدید و جالب خلق می‌شود.

او تاکید می‌کند که در این جلسات سرمایه گذارانی وجود دارند که منتظر ایده‌های خلاق هستند.

وی معتقد است که  توریسم آپ هدفش این است که نگاهی بهتری به صنعت گردشگری داشته باشد و جاذبه ها و موارد خارج از چهارچوب استاندارد گردشگری و ارتباط افراد فعال در این صنعت را برقرار کند.

او یکی از مشکلات گردشگران خارجی را اینگونه توضیح می‌دهد که دغدغه‌های گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند  عدم وجود برنامه خاص در شب بوده است که ایده‌های کار آفرینانه و خلاقانه در گردشگری مذهبی می‌تواند این خلا را به خوبی پر کند.

گردشگری مذهبی سابقه طولانی دارد

رئیس کمیسیون گردشگری خدمات اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به این که  گردشکری مذهبی یکی شاخه های گردشگری است و سابقه طولانی دارد می‌گوید با توجه به این که در سال ۶۰۰ میلیون نفر در جهان به قصد گردشگری مذهبی سفر می‌کند و  ایران با توجه به جایگاه مذهبی که دارد می‌تواند بسیار موثر در این زمینه  عمل کند.

«مهدی سیاوشی کرد» درباره پتانسیل‌های استان کرمان در این زمینه می‌گوید استان کرمان  نزدیک به  ۳۰۰ امام زاده و تعداد زیادی زیارت‌گاه دارد که  می‌تواند سهم گسترده‌ای در توسعه صنعت گردشگری علی الخصوص در زمینه گردشگری مذهبی داشته باشد.

او حتی علاوه بر امام زاده و مکان‌های مذهبی، آیین‌های مذهبی در کشور و کرمان را دارای جاذبه گردشگری دانست.

سیاوشی زورخانه‌ها را مکانی مثال زد که به دلیل آداب و رسوم پهلوانی خاص خودش می‌تواند برای گردشگران خارجی دارای جاذبه باشد و اوقات فراغت گردشگران را علی الخصوص در شب که برنامه‌ای برای بازدید از سایر مکان‌ها وجود ندارد  را پر می‌کند.

او گردشگر مذهبی را گردشگری بیان کرد که خساراتی به محیط زیست وارد می‌کند کمتر از بقیه نوع گردشگران است.

او با اشاره به این موضوع که گردشگر مذهبی فصلی است می‌گوید افراد به صورت دسته جمعی اقدام به مسافرت می‌کنند و علاوه بر این در این نوع گردشگری امکان گردشگری برای همه قشر افراد محیا می‌شود.

نحوه صحیح برخورد با گردشگران رمز موفقیت گردشگری کیش است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کیش  با اشاره به این که تا تبدیل گردشگری به صنعت گردشگری خیلی فاصله داریم می‌گوید ما در کشور ایران اسلامی حرکت می‌کنیم که حرکت یک سویه به طرف ایرانی بودن یا اسلامی بودن با ضرر همراه بوده است.

«حجت الاسلام فرزاد سدری» نحوه صحیح برخورد افراد با گردشگران را راز موفقیت گردشگری کیش بیان کرد.

او ضمن بیان این نکته که علی رغم تفکر غلط بعضی از افراد نسبت به گردشگر خارجی که قصدشان را صرفا هوس بازی می‌دانند می‌گوید این تفکر اشتباهی است زیرا هم کشورهای ازادتر و بهتری برای این قبیل کارها نسبت به ایران وجود دارد.

وی گردشگر مذهبی را فقط مخصوص قم و مشهد ندانست  و معتقد است که تمام شهرهای ما علی الخصوص شهر کرمان دارای پتانسیل زیادی در این زمینه هستند.

او بروکراسی اداری را معضل اصلی جامعه ما بیان کرد و اینگونه می‌گوید در کشور ما پتانسیل، طرح و سرمایه گذار وجود دارد اما بروکراسی موجود اجازه فعالیت نمی‌دهد.

“کرمون گردون” یک پویش شهروندی است

مجری تور «کرمون گردون» درباره این طرح خود این گونه توضیح می‌دهد که این طرح   یک پویش شهروندی است که فقط در زمینه گردشگری فعالیت ندارد.

«حمزه‌ پور» تاکید می‌کند که این طرح هفت کارگروه دارد که یکی از این کار گروه‌ها مربوط به گردشگری است و کارگروه‌هایی از قبیل  سوغات و صنایع دستی، فرهنگی، محیط زیست،‌ایمنی وترافیک، سلامت و ورزش را دارد.

وی علت ایجاد تور کرمون گردون را خلا تورهای گردشگری داخل شهری بیان کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7415
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.