بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی توسط یک کارگروه مشترک

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این نکته که حوادث ناشی از کار در چند سال گذشته رشد زیادی پیدا کرده بود می‌گوید با ایجاد این این طرح توانسته‌ایم ۶۰ درصد از حوادث ناشی از ساختمان را در کرمان کم کنیم.

«هادی آرمین» با توجه به این که این طرح ابتدا از کرمان شروع شده  معتقد است که کرمان  در ابتدا در قالب یک طرح خارج از چهارچوب این گشت را راه اندازی کرد ولی به دلیل اثرات بسیار خوب این طرح به مرور به کل کشور سرایت پیدا کرده و به نحوی که در حال حاضر در تمام کشور در حال اجراست.

وی همچنین این گشت را مستمر و برای تمام طول سال بیان کرد و تاکید می‌کند در این گشت‌ها اگر ساختمانی نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد همان لحظه تعطیل خواهد شد.

«میرزا بیگی» قاضی دادگستری کرمان  با توجه به این نکته که کارگران ساختمانی از قشرهای پایین جامعه هستند می‌گوید باید ایمن سازی در این قبیل کارگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی گفت بر اساس دستورات رئیس کل دادگستری استان کرمان و دادستان کرمان از حیث پیشگری از وقوع حوادث ساختمانی این طرح ایجاد شده و چند ضمانت اجرایی برای این کار وجود دارد.

او تاکید می‌کند اگر ساختمانی از لحاظ عدم رعایت نکات ایمنی  مشکل داشته باشد تعطیل می شود و فرد کارفرما به دادسرا معرفی می شود و اگر جرمی،صدمه‌ای و یا فوتی در این کارگاه‌ها انجام شود بر اساس قانون کار  وقانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7431
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.