پویش اهدای خون دانشجویان در کرمان برگزار می‌شود

مدیر کل انتقال خون استان کرمان طی فراخوانی از دانشجویان خواست تا با پیوستن به پویش اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون استان کرمان طی فراخوانی از دانشجویان دیار کریمان خواست تا با پیوستن به پویش (اهدای خون دانشجویان) از ۱۳ تا ۱۸ آذر به کمک بیماران نیازمند به خون بشتابند.

او هدف از این پویش را مشارکت جوانان در امر خداپسندانه اهدای‌خون بیان کرد و افزود: شرکت در این پویش باعث می‌شود که دانشجویان و جوانان ما با فرهنگ اهدای خون آشنا شوند و بدانند که خون تنها چیزی است که جایگزین ندارد و تنها راه تامین خون مورد نیاز بیماران اهدای آن از سوی دیگران است.

شکوهی عنوان کرد: بیشتر اهداکنندگان ما در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند که اگر در این روند تغییر ایجاد نگردد ما در آینده دچار بحران خواهیم شد.

او تاکید کرد:دانشجویان اطمینان داشته باشند که در تمام پایگاه‌های انتقال خون استان تمام نکات ایمنی و بهداشتی رعایت و تمام تجهیزات در مراکز ضدعفونی و استریل می‌شود و می‌توانند با اطمینان خاطر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه نمایند.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با همراهی و همدلی خود ما را در جهت تامین خون و فراورده‌های سالم برای بیماران یاری نمایند.

او افزود: افرادی که مبتلا به کرونا بوده اند اگر ۲۸ روز از زمان ابتلای آن‌ها گذشته است می‌توانند برای اهدای خون مراجعه نمایند و کسانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق نموده اند پس از ۱۴ روز و سایر واکسن‌ها منعی برای اهدای خون ندارد.

او بیان کرد: آقایان سه ماه یکبار و خانم‌ها ۴ ماه یک بار می‌توانند خون اهداءکنند.

شکوهی در پایان از تمام دانشجویان، کارکنان، اساتید دانشگاه‌های استان کرمان جهت شرکت در این پوشش انسان دوستانه دعوت به عمل آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80801
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.