معاون استاندار کرمان:


پیگیر مشکل آفت نخلستان‌های شرق استان با ورود سازمان پدافند غیرعامل هستیم

کرمان‌نو- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به دغدغه مهم نخلداران شهرستان های شرقی استان درخصوص آفت سوسک سرخرطومی حنایی گفت: بعد از ایام اربعین با حضور مسئولان عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور درخصوص حل این مشکل پیگیری خواهیم کرد زیرا حل آن از اولویت‌های ماست.

به گزارش کرمان‌نو، رحمان جلالی روز شنبه در حاشیه افتتاح چند پروژه هفته دولت در شهرستان بم افزود: مشکل لاینحل در جمهوری اسلامی وجود ندارد زیرا یا راهی پیدا خواهیم کرد یا راهی خواهیم ساخت.

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه دولت خودش را از حاشیه‌ها کنار گذاشته و به دنبال حاشیه نیست اظهارداشت: آنچه گفتمان دولت است، خدمت بی منت به مردم و کار و تلاش شبانه روزی و عزت در سیاست خارجی است.

او بیان کرد: کسانی که در عرصه و فضای جنگ اقتصادی کار می‌کنند برای ما مقدس هستند زیرا این حوزه، پایگاه عملیاتی منویات مقام معظم رهبری در بحث رشد تولید است.

جلالی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است که مرور کنیم چه تحویل گرفتیم و اکنون در کجا قرار داریم تصریح کرد: به رییس جمهور تبریک می گوییم زیرا تقوای سیاسی را در رکن اصلی امور خود قرار داده و هیچ زمان ندیدیم ایرادها و نقاط ضعف را به گردن دولت قبل بیاندازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهارداشت: اگر بخواهیم کارنامه دولت را منصفانه بررسی کنیم باید در سه محور نگاه داشته باشیم که اولین حوزه نگاه ها و نکته دوم رویه ‌ها و فضای سوم عملکردهاست.

او ادامه داد: در حوزه نگاه‌ها، در هیچ دولتی چنین نگاهی را نداشتیم زیرا امروز نوع نگاهی که دولت به تمام ظرفیت ها در سیاست خارجی دارد این است که همه دنیا را غرب نمی‌بیند و تمام تخم مرغ ها را در سبد غرب نگذاشته است.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث فضای اقتصادی یکی از شجاعت هایی که دولت داشت اینکه در سال اول کاری سرمایه اجتماعی خود را در معرض امتحان گذاشت و طرح جراحی اقتصادی و برنامه سازی یارانه ها را اجرا کرد.

او گفت: با توجه به میزانی که سالانه در بودجه ها می بینیم‌ و به گفته خیلی از اقتصاددانان ضرورت داشت ارز ترجیحی حذف شود.

photo6389923574

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: برخی شاید دولت را به بی برنامگی و راهبرد نداشتن متهم کنند اما باید گفت دولت در این زمینه بسیار پیشرو است و همانطور که رهبری فرمودند ما ۱۰ سال عقب ماندگی اقتصادی داریم که باید آنها را جبران کنیم.

او با بیان اینکه جبران این عقب ماندگی اقتصادی در ساختارهای ماست اضافه کرد: از مسایل و چالش های کشور که سال ها درگیر آن بوده و مقام معظم رهبری نیز از آن یاد کردند، بحث کسری بودجه است.

جلالی گفت: آیت الله رییسی دولت را با بدهی چندصد هزار میلیاردی تحویل گرفت و توانست در مدت ۲ سال این عدد را به حدود نصف کاهش دهد.

او در ادامه با اشاره به ناترازی شبکه بانکی اظهارداشت: برخی بانک های خصوصی از بانک مرکزی قرض می‌گرفتند که خود باعث ایجاد تورم می شد و وعده کرده بودیم که تورم را مهار کنیم که از مراحل مهار تورم مدیریت شبکه بانکی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به طرح ملی مسکن افزود: هشت سال در بحث طرح ملی مسکن آجر روی آجر نگذاشتند و جبران این عقب ماندگی به این سادگی نیست؛ امروز در بحث طرح ملی مسکن در بم اتفاقات خوبی رخ می دهد و دولت تلاش و همت خود را گذاشته تا این عقب ماندگی جبران شود.

جلالی در حوزه کسب و کارها نیز به اقدامات مهم دولت در استان اشاره و تاکید کرد: رتبه کسب و کاری که نهاد ریاست جمهوری هر ساله بررسی می‌کند استان کرمان در بهار سال گذشته رتبه ۳۱ را به دست آورده بود اما بهار امسال به رتبه ۱۶ رسیده است.

ولایتمداری به زبان نیست

معاون استاندار کرمان همچنین با اشاره به اهمیت فعالان عرصه اشتغال گفت: ولایت مداری به زبان (گفتن) و (نشان دادن) عکس رهبری نیست بلکه از شاخصه های ویژه ولایت مداری این است که گفتمان رهبری را عملی کنیم و مصداق بخشی از عملیاتی کردن شعار سال افتتاح این پروژه‌های امروز در بم بود.

به گزارش کرمان‌نو روز شنبه به صورت نمادین با حضور معاون استاندار کرمان صنایع بسته بندی و سردخانه یک شرکت با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان بم افتتاح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108034
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.