رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:‌


۶۷۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان الکترونیک ارائه می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۶۷۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود و ۵۹۰ فرایند اصلاح و بازنگری شده است.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم،‌ وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: چهارم شهریور روز کارمند نام‌گذاری شده و این روز فرصتی برای تقدیر از زحمات و تلاش‌های همه کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

 وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری کارمندان بدنه عظیم، فعال و پرکار جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند و امیدوار هستیم که بتوانیم قدردان زحمات این قشر باشیم، بیان کرد: ماهیت کار کارمندان ارائه خدمت بی‌منت و خالصانه به مردمی است که ولی‌نعمتان ما در جمهوری اسلامی ایران هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه در راستای رضایتمندی مردم از نظام اداری برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در استان کرمان در سال قبل مدنظر بوده و امسال هم به‌طورجدی در حال پیگیری است، گفت: در حال حاضر چیزی در حدود 670 خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

 وی ادامه داد: در راستای تسریع در ارائه خدمت به مردم و مدارکی که در دستگاه‌ها باید از مردم اخذ می‌کردند حدود 590 فرایند اصلاح و بازنگری شده است تا رضایتمندی مردم ارتقا پیدا کند.

 وحیدی افزود: تمام دستگاه‌ها مکلف شدند در ارتباط با خدماتی که مجبور هستند به‌صورت حضوری به مردم ارائه کنند میز خدمت حضوری داشته باشند تا مردم به یک پنجره واحد در دستگاه‌های اجرایی مراجعه کرده و دراسرع‌وقت خدمات خود را دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه خدمات انجام شده باعث رشد و توسعه اقتصادی استان شده است که از جمله اهم این موارد می‌توان به کاهش نرخ بیکاری در سطح استان اشاره کرد، گفت: استان کرمان رتبه چهارم کشوری در کاهش نرخ بیکاری را کسب کرده و در حال حاضر 8.2 درصد نرخ بیکاری استان است که در مقایسه با سال قبل که 11.2 درصد بوده کاهش چشمگیری داشته است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در ایجاد اشتغال در سطح کشور رتبه ششم کشوری را کسب کردیم و بیش از 65 هزار فرصت شغلی جدید در سطح استان ایجاد شده است، بیان کرد: در حوزه فضای کسب‌وکار اقدامات خیلی خوبی در استان انجام شده است.

 وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری در سطح کشور را دارد، ادامه داد: اقدامات خیلی مهمی در حوزه فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در استان انجام شده و رتبه فضا کسب‌وکار کرمان از رتبه 31 به رتبه 16 کشوری رسیده است.

 وحیدی با اشاره به اینکه برای آشنایی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با فنّاوری روز، حدود 170 هزار نفرساعت آموزش برگزار شده که افزایش 55 درصدی داشته است، گفت: کارمندان دولت از طریق آموزش توانمندتر شده و ارائه خدمات بهتری به مراجعان داشته دارند.

 وی با بیان اینکه 3 هزار مجوز استخدام برای استان کرمان صادر شده است، افزود: از این تعداد فرایند استخدام برخی از این نیروها انجام و برخی در حال نشر آگهی هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بیمه سلامت سامانه دارو یاب را تدارک دیدند که این سامانه این هفته افتتاح می‌شود، گفت: تمامی اقدامات در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارتقای سطح رضایتمندی مراجعان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108030
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.