چالش در اداره ورزش و جوانان عنبرآباد ادامه دارد

به گفته فرماندار عنبرآباد رییس اداره ورزش این شهرستان بی تدبیر و به گزارش اداره کل ورزش، این اداره جزء پنج اداره برتر استان، براساس عملکرد است.

خبرنگار: نجمه سعیدی

چند روز پیش خبری مبنی بر اعتراض فرماندار عنبرآباد از فعالیت اداره ورزش و جوانان این شهرستان منتشر شد در متن این خبر آمده بود که فرماندار شهرستان عنبرآباد گفته است درِ اداره ورزش و جوانان را می بندیم.

در همین خبر آمده بود که جمعی از روسای هیات های ورزشی شهرستان عنبرآباد و پیشکسوتان ورزش به دلیل گله‌مندی از مدیر اداره ورزش عنبرآباد و دخالت‌های کریم زاده معاون مدیرکل ورزش جوانان استان، استعفای خود را به محمود رئیسی فرماندار عنبرآباد دادند.

در پی این استعفا محمود رئیسی فرماندار عنبرآباد گفته بود: بعضی تغییرات به نفع خود مدیران هست و ما از کسی کینه ای نداریم اما مدیر اداره ورزش در عنبرآباد بازدهی ندارد و شاید در جایی دیگر موفق تر عمل کنند.

وی ادامه داد: من از مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گله مند هستم و اگر به این صورت پیش رود طبق فرمایش رهبر انقلاب، آتش به اختیار عمل خواهیم کرد و درب اداره ورزش را تا شنبه آینده قفل خواهیم کرد.امروز با صراحت حرف زدم اگر رئیس اداره ورزش حرفی داشت طی این مدت به من مراجعه می کرد اما هنوز مراجعه نکرده است.

جهت بررسی صحت و سقم ماجرا با رئیسی تماس گرفتیم ، فرماندار عنبرآباد ضمن تایید خبر منتشر شده، به کرمان نو گفت: چندین ماه است که ورزشکاران عنبرآباد از فعالیت اداره ورزش نارضایتی دارند و ما این موضوع را به مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان هم منعکس کردیم.

وی ادامه داد: 5 ماه است که اداره ورزش شهرستان با هیات‌های ورزشی و ورزشکاران تعامل ندارد، به طور کلی اکبر زاده مدیر با تعاملی نیست ، من چندین بار با مدیر کل صحبت کردم که این مشکل حل شود و رییس اداره جا به جا شود، اما توجهی نکردند. حتی ما فرماندارها از فردا خبر نداریم که فردا هستیم یا نیستیم و تغییر کلا موضوع پسندیده ای است و مشکلی ندارد .

فرمانداری از هیات‌های ورزشی حمایت می‌کند

رییسی گفت: دو روز پیش همه روسای هیات ورزشی شهرستان با هم استعفا دادند، این موضوع مهمی است و باعث می شود که یک رکودی در ورزش شهرستان ایجاد شود و این تنها به این دلیل است که یک مدیر بی تدبیری کرده و معذرت خواهی هم نمی کند.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: من رئیس شورای ورزش شهرستان هستم و باید با هیات های ورزشی شهرستان همکاری کنم اگر من از هیات های ورزشی حمایت نکنم چه کسی باید حمایت کند. تمامی هیئت های ورزشی از ایشان ناراضی هستند ، تلاش می کنیم مسئولی را به دلیل نارضایتی و بی تدبیری جا به جا کنیم .

اضافه کرد: رییس اداره ورزش عنبرآباد تاکنون با دو،سه نفر در محوطه ساختمان ورزش کتک کاری کرده است که همه ی این موارد را نوشته و گزارش کردیم ولی نمی دانم چرا مدیر کل توجه نمی کند و به راحتی از کنار این موضوع می گذرد، الان به دلیل کرونا ورزشکارهای شهرستان خیلی فعال نیستند اگر فعالیت به همان شکل قبل بود درگیری ها بیشتر هم می شد و احتمال هر اتفاقی وجود داشت.

رییسی ادامه داد: ظاهرا مدیر کل موافق تغییر مدیر است اما معاون اداره کل ورزش با تغییر مدیر اداره ورزش عنبرآباد مخالف است و مانع می شود. فرماندار عنبرآباد در پایان تاکید کرد: وقتی هیات های ورزشی استعفا بدهند عملا ورزشی در شهرستان باقی نمی ماند، این هیات‌های ورزشی در شهرستان با خون دل راه افتاده اند و فرمانداری پیگیر موضوع اداره ورزش است تا مشکل رفع شد.

اعتراض کتبی به اداره کل ورزش جوانان ارائه نشده است

پاریزی مدیر کل اداره ورزش و جوانان درباره وضعیت اداره ورزش شهرستان عنبرآباد و گلایه فرماندار عنبرآباد از عملکرد اداره ورزش و جوانان به کرمان نو گفت: همه اداره ورزش ها در شهرستان ها زیر نظر اداره کل خود در مرکز فعالیت می کنند و در مورد تعطیل کردن اداره ای از سوی فرمانداری این امکان وجود ندارد اما من بعید می‌دانم فرماندار این حرف را زده باشند.

مدیر کل اداره ورزش تاکید کرد: اگر مشکل و مسئله ای هم در حوزه های مختلف به وجود بیاید برای حل آن چهار چوب داریم، اگر قرار باشد تصمیماتی را بگیریم باید ابتدا استعلاماتی بگیریم و روال مشخصی دارد و این طور نیست که بدون تحقیق کاری انجام دهیم و تغییری انجام دهیم، قطعا شرایط را بررسی می کنیم. به گفته مدیر کل اداره ورزش و جوانان تا کنون اعتراض کتبی از عملکرد اداره ورزش و جوانان عنبرآباد به اداره کل ارجاع نشده است.

استعفاء هیات های ورزشی باید به تربیت بدنی ارائه شود

کریم زاده معاون اداره ورزش و جوانان اداره کل، در مورد عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان عنبرآباد گفت: ما در اداره کل ورزش و جوانان استان، هفت واحد برای بررسی و ارزشیابی عملکرد اداره‌های ورزش در شهرستان های مختلف داریم بر اساس این ارزیابی ها اداره ورزش عنبرآباد جز5 اداره برتر استان است .

وی در مورد استعفای اکبرزاده گفت: رییس اداره ورزش عنبرآباد تا کنون استعفا نداده است، در مورد استعفا هیئت های ورزش هم اگر هیئتی بخواهد استعفا دهد باید به تربیت بدنی مراجعه کند و برای استعفا، تربیت بدنی آن را معرفی می کند .

در سال گذشته اداره ورزش عنبرآباد به عنوان اداره برتر انتخاب شد

اکبرزاده رییس اداره ورزش و جوانان عنبرآباد در مورد گلایه فرماندار عنبرآباد به کرمان نو گفت: اداره ورزش عنبرآباد در سال گذشته به عنوان اداره برتر در جنوب استان انتخاب شده و همچنین جزء پنج شهرستان برتر استان در بحث عملکرد است، حتی در هفته تربیت بدنی هم جزء شهرستان های برتر در ورزش های همگانی شدیم.

اکبرزاده یادآور شد: سه ماه است که به دلیل شیوع کرونا از ما خواسته شده که باشگاه های ورزشی باز نشوند، ما اجازه فعالیت نداشتیم.فرماندار عنبرآباد اگر مشکلی داشت داشته باشد این مشکل ربطی به ورزشی ندارد. اگر مشکلی هم وجود داشت فرماندار باید مرا می خواست تا توضیح بدهم .

وی افزود: ما در اداره ورزش عنبرآباد در همه حوزه‌ها فعالیت کردیم، هم در بخش بانوان و هم در بخش روستایی همه عملکرد مشخص و ثبت شده است، در مدتی که من در اداره فعالیت کردم ، 25 زمین روستایی را سند سازی و پنج خانه ورزش روستایی را راه اندازی کردم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49663
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.